In maar vier stappen naar een effectief debiteurenbeheer? Leer tijdens deze workshop op 11 oktober 2021 hoe je optimaal omgaat met wanbetalers.
Maak je je zorgen over onbetaalde facturen? Begrijp je niet waarom klanten niet of laattijdig betalen?
In deze opleiding ontdek je het belang van goed betaalgedrag. Verder leer je wat de verschillende redenen zijn waarom een klant zijn factuur negeert (financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, ...) en hoe je correct reageert op al deze argumenten.
Je gaat op een praktijkgerichte manier aan de slag en verpakt je financiële doel in een commercieel en klantvriendelijk kleedje.
Het gevolg? Je klant betaalt én wil klant blijven. Vaak volgt daarna zelfs een omzetstijging.
De inhoud van deze workshop:
- Inleiding
- Het belang van correct betaalgedrag.
- Preventieve acties
- Goede afspraken maken goede vrienden.
- Ken je klant (en prospect).
- Kwaliteit in denken en doen gedurende het hele ondernemingsproces.
- Curatieve acties
- Wat, wie, wanneer en hoe volg je niet-betalers op?
- Interne of externe acties?
- Finance of sales?
Iedereen die streeft naar een correct betaalgedrag van klanten.
Bjorn Wittoeck
Bjorn Wittoeck is coach en trainer in alle thema’s en aspecten van Credit Management. Na zijn opleiding Boekhouden en informatica is Bjorn zich blijven bijscholen. Na zijn jarenlange ervaring als Credit Manager in bedrijven zoals BMW Financial Services startte hij in 2017 als zelfstandige. Naast het freelance werken verzorgt hij trainingen en opleidingen rondt Credit Management.
Erkenningsnummer IAB: B0687/2019-09
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 3 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.