Skip to main content

Chatbots worden almaar relevanter in verschillende domeinen en markten. Customer support afdelingen worden schaalbaarder en nieuwe saleskanalen duiken op via Facebook Messenger en Google Assistant wanneer we chatbots inschakelen. Kom in deze workshop alles te weten over chatbots en hoe je hier als onderneming optimaal op kan inzetten. 

Wat is een chatbot? 

Een chatterbot, chatbot of kortweg bot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Het is dan ook een samenvoeging van het woord 'chat' en 'robot'. Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig een chatbot om een deel van de klantenservice over te nemen, leads te genereren, een verhaal te vertellen of in te zetten voor advertenties

Waarom inzetten op chatbots? 

Waar het begon met grappige gesprekspartners, zien we nu ook meer en meer de businesswaarde van chatbots duidelijk worden. Chatbots zijn bovendien erg toegankelijk. In deze hands-on workshop leer je de werking achter chatbots en ontdek je hoe deze ingezet kunnen worden in jouw onderneming. 

Toegevoegde waarde van deze workshop

In deze workshop laten we de kracht van chatbots zien, tonen we hoe deze opgebouwd worden en via welke kanalen ze gebruikers kunnen bereiken. Verschillende mogelijke interfaces om met chatbots te praten worden besproken, je ontdekt hoe de klantervaring beïnvloedt wordt en gaat tenslotte zelf aan de slag met het bouwen van een chatbot. 
 

Programma

•    Ontdek de wereld van chatbots
•    Use cases & demo’s
•    De user experience van chatbots
•    Demo: het Oswald chatbotplatform
•    Hands-on workshop: bouw je eigen chatbot
•    Demo je eerste chatbot!

Na de workshop heb je een duidelijk overzicht van hoe chatbots ingezet kunnen worden. Belangrijk is ook dat je snapt hoe chatbots werken en dus ook wat ze (nog) niet kunnen. Via een hands-on workshop met het Oswald chatbotplatform, kan je bovendien je eigen chatbot bouwen én aan collega’s tonen!

Doelgroep

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die interesse heeft in chatbots en die deze kan inzetten in zijn of haar domein. Dit kan gaan van customer support agents tot marketeers tot IT’ers tot business executives… De inhoud is zeker niet (heel) technisch. Er is dan ook geen voorkennis vereist. 

Docenten

Sam Hendrickx – Co-founder Oswald – chatbot expert & informaticus
Michiel Vandendriessche – Co-founder Oswald – chatbot expert & informaticus
 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 255,00 excl. BTW 

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo