Skip to main content

HR policies

Wat zijn de voor- en mogelijke nadelen bij het invoeren van HR-policies in jouw onderneming? Sta tijdens deze infosessie op 21 september 2021 stil bij nuttige clausules en de wijze van invoering, wijziging en stopzetting van dergelijke bedrijfspolicies.

De meeste ondernemingen hebben een aantal ‘policies’, ‘guidelines’, ‘handboeken’ om de verhoudingen met hun personeel te regelen. Zo hebben vele bedrijven specifieke policies over het gebruik van een firmawagen, de controle op e-mail- en internetgebruik, ...

Tijdens deze infosessie leer je de voor- en mogelijke nadelen van het invoeren van HR-policies in jouw onderneming. Er wordt stilgestaan bij de nuttige clausules. Tevens wordt ingegaan op de wijze van invoering, wijziging en stopzetting van dergelijke bedrijfspolicies. 

Programma

Het invoeren en bijsturen van HR-policies in de onderneming:

  • Hoe voer je de policies in?
  • Hoe wijzig je ze nadien?
  • Is flexibiliteit mogelijk?
  • Wat met bestaande afspraken en gewoontes 

De meest voorkomende policies onder de loep:

 Car policy

  • Wat in geval van schade? In hoeverre is de werknemer aansprakelijkheid?
  • Wat bij ziekte, vakantie, zwangerschapsverlof, tijdskrediet, …?
  • Wat bij ontslag en na het einde van de arbeidsovereenkomst?
     

E-mail en internet policy

  • Hoe moet CAO nr. 81 in de praktijk worden toegepast?
  • Welke controlemogelijkheden kan je inbouwen?
  • Netiquette?
  • Richtlijnen in verband met sociale media?
  • In hoeverre gelden e-mails als bewijsmateriaal (bv. bij ontslag)?
     

PC & mobile phone policy

  • Is privégebruik toegestaan?
  • Tussenkomst van de werkgever in de kosten voor privégebruik?
  • Wat in geval van diefstal?
     

Business Conduct Policy

  • Nevenactiviteiten en het verbod op concurrerende activiteiten.
  • Verspreiden van confidentiële informatie en belangenconflicten.
  • Alcohol en drugs op het werk.
  • Klokkenluidersystemen.
Doelgroep

HR–medewerkers, HR-verantwoordelijken en zaakvoerders.

Docent

Nicolas Thoelen, Claeys & Engels

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersonen

Lena Clement

Coördinator Kameracademie

Hannah Baveco

Coördinator KamerAcademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 255,00 excl. btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo