Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 29/09/2023

Het zijn vooral grote bedrijven die voor de totale organisatie van hun feest een hip eventbureau inschakelen. Kmo’s pakken het vaak iets anders aan en rekenen op het organisatietalent van enkele collega’s om telkens een mooie productie op poten te zetten. Zoals bij Van Havermaet, het brede bedrijfsadvieskantoor met hoofdzetel in Hasselt, waar het principe van ‘work hard, play hard’ steevast in de praktijk wordt gebracht.

Drijvende kracht achter de feestelijkheden bij Van Havermaet is officemanager, Sigourney Bertjens. “We hanteren een concept waarbij al onze collega’s een kleine maandelijkse bijdrage doen om deel te nemen aan alle feestjes en events”, vertelt ze. “De jaarlijkse barbecue, het kerstfeest en de sinterklaashappening zijn de top 3 van al die feestjes... De middelen gaan naar een vzw die wordt aangestuurd door 3 werkgroepen van medewerkers. Zij staan elk in voor de volledige organisatie van een van de drie activiteiten. Ze krijgen – uiteraard binnen de financiële beperkingen – carte blanche om er iets leuks van te maken. En dat lukt telkens wonderwel. Het thema, de locatie, catering en animatie: alles wordt in kleine kring besproken en uiteraard worden dan externe partijen ingeschakeld om alles op poten te zetten. Zoals daar zijn: cateraars, muziekgroepen, dj, tentenbouwer, enzovoort. De reacties zijn steeds erg lovend, en dat werkt motiverend voor het organiserende comité.”
 

Sigourney Bertjens en Kristof Meesters, Van Havermaet
Sigourney Bertjens & Kristof Meesters, Van Havermaet


Openkantorendag

Naast de drie vermelde activiteiten is het telkens reikhalzend uitkijken naar het jaarlijkse personeelsfeest bij Van Havermaet. “Hier schakelen we wel altijd een externe eventplanner voor in, die samenwerkt enerzijds met Sigourney en anderzijds met een eventbureau voor de uitwerking”, licht algemeen directeur Kristof Meesters toe. “Zo’n totaalleverancier is nodig, want we zijn intussen met te veel mensen om dit volledig in eigen beheer te organiseren. Dat loopt prima. Het ene jaar doen we een ‘gewoon’ personeelsfeest, het jaar nadien een soort van ‘openkantorendag’, waarbij collega’s aan hun partner en kinderen hun werkplek kunnen laten zien. Met kinderanimatie, een speurtocht en uitstekende catering zorgen we ervoor dat elke bezoeker het naar zijn zin heeft.”

Vernissage

Een andere activiteit die sinds jaar en dag op de kalender bij Van Havermaet staat en door de interne medewerkers op het getouw wordt gezet, zijn de vernissages. “Omer Van Havermaet was een kunstliefhebber”, weet Kristof Meesters. “We passen nog steeds zijn initiatief toe om zowel beginnende als gevestigde lokale kunstenaars hun werk 3 maanden lang te laten exposeren in onze kantoren. Na de tentoonstelling is er dan een vernissage, waar we telkens 80 tot 100 gasten mogen verwelkomen. We ontvangen hen in een ongedwongen sfeer, wat toelaat om zakenrelaties verder uit te bouwen. Een echte win-winsituatie. Zoals je merkt, koppelen we graag het nuttige aan het aangename. De organisatie van events zorgt voor een fijne teamspirit en draagt onrechtstreeks bij aan een beter bedrijfsresultaat. Als er iets te vieren valt, zijn we er dus zeker als de kippen bij!”

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie