Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 30/05/2025

Logflow viert zijn 25-jarig bestaan. Het onafhankelijke adviesbureau ontpopte zich in die periode in Vlaanderen tot een referentie voor strategische logistieke trajecten. Wat begon als een eenmansproject op een wit blad, groeide uit tot een impactvolle speler met een indrukwekkend palmares. “You don’t need eyes to see, you need vision. Dat is sinds het begin ons vertrekpunt”, zegt zaakvoerder Eric Vandenbussche.

Logflow

Eric Vandenbussche startte Logflow in 2000 vanuit een diep geloof in het strategisch belang van logistiek binnen bedrijven. Hij merkte dat veel ondernemingen worstelden met groeivragen, ruimteproblemen en complexere ketens, maar zelden de tijd namen om hun processen fundamenteel te herdenken. “Wij begeleiden bedrijven in kantelmomenten. Wanneer ze willen uitbreiden, automatiseren of efficiënter werken, zorgen wij voor het strategische denkwerk dat aan de basis ligt van elke duurzame oplossing”.

Pragmatische aanpak

Logflow begon als een eenmanszaak en beleefde vanaf 2011 een forse groei. Toen koos de oprichter er bewust voor om een sterk team uit te bouwen dat zijn visie deelde. Vandaag telt Logflow een 50-tal consultants, vooral ingenieurs met een scherp oog voor procesoptimalisatie en een pragmatische aanpak. “Wat ons typeert, is onze gedeelde methodiek. We denken onafhankelijk, werken hands-on en zetten altijd in op schaalbaarheid, efficiëntie en duurzaamheid. Dat maakt ons meer dan een klassiek consultancybureau.” De onderneming beschouwt zichzelf als een logistieke architect: een partner die bedrijven van a tot z ontzorgt, van ontwerp tot go-live. “Daarbij kijken we niet enkel naar infrastructuur of technologie, maar naar het hele plaatje. Elk project begint bij een grondige analyse van de processen. Via Business Process Engineering hertekenen we de werking van een bedrijf zodat het klaar is voor de toekomst. Automatisatie is voor ons nooit een doel op zich; technologie moet ondersteunend zijn. Dat is de basis van elk project.”

Dat de aanpak werkt, blijkt uit de onderscheidingen die Logflow de voorbije jaren mocht ontvangen. Hun projecten voor Dassy, All Sport en Huppa kregen een bekroning omdat ze toonaangevend zijn binnen de sector. “Die prijzen zijn een mooie erkenning, maar nog belangrijker is de impact die we maken voor onze klanten. Ze zijn het resultaat van een toekomstgericht en visiegedreven traject, van ontwerp tot go-live.”

Logflow bouwt intussen verder aan zijn verhaal. Met een hoofdkantoor dat de ambities weerspiegelt, een rebranding die het profiel versterkt en een duidelijke blik op internationale groei, liggen de fundamenten stevig. “We willen groeien naar een team van 70 consultants en onze Belgische klanten nog sterker internationaal ondersteunen”, zegt Eric. “Cruciaal daarbij is trouw te blijven aan wie we zijn: een onafhankelijke, impactvolle partner die bedrijven logistiek klaarstoomt voor de toekomst.”

Kapellestraat 136 (blok E)
8020 Oostkamp
050 67 14 20
info@logflow.be
www.logflow.be

Logflow

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie

Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx