Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 19/04/2024

Full service event & marketing agency The Media House blijft Brugge trouw en vond in Sint-Andries een nieuwe uitvalsbasis. Het bedrijf kende de laatste jaren een sterke groei en is sinds dit jaar ook één van de 4 ‘preferred’ eventpartners van de Vlaamse overheid. “We zijn al lang geen kleine speler meer. Ons nieuwe kantoor moet onze ambities verder kracht bij zetten”, vertelt Christopher Van Hemelryck-Bray.

The Media House consolideert groei in nieuw kantoor

Christopher Van Hemelryck-Bray richtte The Media House op in 2011. “In 2017 beleefden we een eerste hoogtepunt op de Benelux Event Awards met de bronzen trofee in de categorie Fairs & Exhibitions en de titel van Rookie of The Year voor de Exportbeurs in opdracht van Flanders Investment & Trade. We zijn er nog altijd bijzonder fier op.” Nadien volgden tal van projecten – van beurzen tot b2b-events – in binnen- en buitenland. “Zo mochten we voor landschapsaannemer Krinkels een indrukwekkend verjaardagsfeest in Kasteel Hertoginnedal organiseren, lokten we in 2021 17.000 bezoekers naar de opening van Agrotopia en brachten we vorig jaar regeringsleiders van over heel Europa samen tijdens de North Sea Summit Ostend.” 

Hybride evenementen hebben een enorm groeipotentieel.

Christopher Van Hemelryck-Bray

Vandaag heeft The Media House nog steeds de wind in de zeilen. Het kantoor is intussen de vaste eventpartner van Haven Oostende en opende recent met Golfbox ook een eerste hoogtechnologische indoorgolfsimulator in Brugge. “De verdienste van een sterk team rond me. Na corona zijn we gegroeid van 2 naar 6 vaste medewerkers, die allemaal ruime ervaring hebben in events en beurzen.” 

Vaste instroom 

Al die tijd bleef The Media House Brugge trouw. “Een bewuste keuze, want we zien dat het event- en congrestoerisme hier duidelijk in de lift zit en dat creëert heel wat opportuniteiten. Bovendien blijft de stad, ook in de internationale zakenwereld, tot de verbeelding spreken. Ondanks dat we ook in Brussel en Oostende kantoorfaciliteiten hebben, drong een verhuis in Brugge zich op, omdat ons kantoor te klein geworden was. In de Gistelse Steenweg 465 vonden we uiteindelijk de nodige ruimte om onze groei te consolideren.” De toekomst ziet er alvast rooskleurig uit voor The Media House. “De gewonnen aanbesteding maakt ons 2 jaar lang preferred eventpartner van de Vlaamse overheid. Dat zal voor een vaste instroom aan opdrachten zorgen. Daarnaast ben ik ook medebestuurder van Threedee.world, een Brugse start-up die in een virtuele wereld bedrijven en hun klanten bijeenbrengt via online seminars en beurzen. Hybride evenementen hebben een enorm groeipotentieel, maar we zijn op zoek naar investeerders en willen 2 miljoen euro ophalen,” besluit Christopher Van Hemelryck-Bray. (SD - Eigen foto) 

www.themediahouse.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie