Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Voka Ladies Verderkijkers in het teken van inspiratie en innovatie

Voka Ladies Verderkijkers in het teken van inspiratie en innovatie

  • 05/04/2024

Als CEO van Extremis stippelt Valentine Batjoens het pad uit om de ambities van het bedrijf waar te maken, via innovatie en verdere internationale expansie. De geknipte persoon dus om tijdens Voka Ladies Verderkijkers over die thema’s in gesprek te gaan.

Voka Ladies Verderkijkers in het teken van inspiratie en innovatie Valentine Batjoens

Valentine Batjoens was jaren actief bij Renson, dat ze hielp transformeren van lokale kmo tot internationale speler. “Als commercieel verantwoordelijke was het mijn rol om markt- en klantengroei te realiseren, via zowel verdieping als verbreding. Renson startte met ventilatie; later kwamen daar ook zonnewering en terrasoverkappingen bij. Ik leerde Extremis kennen als partner van NOA, een groene oase rond 30 outdoor designmerken als inspiratie voor professionals en consumenten. 

Valentine is nu iets meer dan een jaar CEO bij Extremis. “Ik ben aangesteld om het pad uit te stippelen naar de ambitie om de omzet te verdubbelen. Daarvoor hebben we 2 sleutels: enerzijds internationale expansie en anderzijds productinnovatie. Extremis is zeer product driven. 10% van onze omzet gaat naar ontwikkeling. Voor een klein bedrijf als het onze – we werken in totaal met een 60-tal mensen – is dat een grote investering. We hebben een team van 6 dat fulltime bezig is met de ontwikkeling van buitenmeubilair met toegevoegde waarde. Een ander pad is onze go to market. Daarvoor werken we met dealers; zowel voor de residentiële als voor de corporate markt. In de VS hebben we een partner waarmee we al een grote groei hebben kunnen realiseren op de Amerikaanse markt. Nu willen we daar ook zelfstandig een netwerk uitbouwen. Er werken al 6 mensen voor ons en we hebben geïnvesteerd in een warehouse.” 

Uitdagingen 

Bij groei komen natuurlijk ook heel wat uitdagingen kijken. “Je kan met het management wel een visie hebben, maar die moet je natuurlijk samen met de mensen in de organisatie uitvoeren. Een challenge is dan ook om medewerkers klaar te maken voor die evolutie van Extremis 1.0 naar 2.0. We versterken de organisatie ook verder met competenties die we vroeger niet in huis hadden. Op het vlak van digitalisering willen we bijvoorbeeld nog verder gaan, met een toegankelijk digitaal platform voor alle stappen die een klant doorloopt: van offertes en bestellingen tot orderopvolging en klachtenafhandeling.” 

Valentine gelooft sterk in netwerking en de kracht van externe inspiratie. Dat is dan ook de reden dat ze komt spreken op het Voka Ladies Verderkijkers-event op 21 mei. “Vrouwen hebben evenveel capaciteiten als mannen, maar soms hebben we misschien de neiging om alles perfect te willen doen. Ik wil andere vrouwen vanuit mijn ervaring inspireren om ambitie aan de dag te leggen om zaken vast te pakken, vorm te geven en dingen te doen bewegen. Het is ook altijd verrijkend om te horen met welke valkuilen anderen te maken krijgen, én hoe ze daarmee omgaan.” (JV - Eigen foto) 

Praktisch 

Het Voka Ladies Verderkijkers-event vindt plaats op 21 mei bij Howest, Campus Kortrijk Weide – The Penta. Na haar keynote gaat Conny Vandendriessche in gesprek met Anne Santens, Valentine Batjoens en Caroline Rigo. Er staan ook interactieve break-outs en uiteraard heel wat netwerking op het programma. Hou zeker ook al 17 september (Leading Ladies in Seafood & Blue Economy) en 13 november (Leading Ladies in Art) vrij.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie