Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Modeno, The New Trucking Company en Agristo zijn Trends Gazellen Ambassadeurs

Modeno, The New Trucking Company en Agristo zijn Trends Gazellen Ambassadeurs

  • 22/03/2024

Trends en Trends-Tendances organiseren dit jaar al voor de 23ste keer de uitreiking van de Trends Gazellen. De snelgroeiende bedrijven (‘Gazellen’) zijn sterk en competitief en hebben een positieve invloed op het ondernemersklimaat in hun regio. Ze worden eerst per provincie gelauwerd. Uit de provinciale laureaten worden nadien de nationale Trends Gazellen geselecteerd. Tijdens een officiële uitreiking zijn de Trends Gazellen Ambassadeurs 2024 voor West-Vlaanderen in de bloemetjes gezet. Dit zijn ze.

Modeno, The New Trucking Company en Agristo zijn Trends Gazellen Ambassadeurs

Grote bedrijven: Agristo 

Agristo uit Wielsbeke produceert voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten. Het bedrijf dankt zijn marktvoorsprong aan de jarenlange investeringen in zijn productportfolio en innovatie. En de privatelabelmarkt waarin het bedrijf aanwezig is, presteert iets beter dan het marktgemiddelde, verklaren CEO’s Hannelore Raes en Filip Wallays. De onderneming wapent zich voor de toekomst met continue expansieplannen en een doorgedreven aandacht voor duurzaamheid.

Middelgrote bedrijven: The New Trucking Company 

New Trucking Company is de naam van de vennootschap achter traileroperator Cool Solutions uit Oostende. Het werd opgericht in 2002 en vervoert vrachten zonder begeleiding tussen het Europese vasteland en het Verenigd Koninkrijk. Medeoprichters Peter Simons en Stephan Coosemans zetten in aanloop naar de Brexit alles op alles om klanten te ontzorgen. Zo slaagden ze erin om die om te zetten in een motor voor groei voor hun bedrijf.

Kleine bedrijven: Modeno 

Het Kortrijkse Modeno levert modeaccessoires aan grote ketens én is met een aparte vennootschap ook zelf actief in de retailsector. Volgens ondernemers Luc Notredame en Petra Dewilde is de groei van de voorbije jaren enerzijds organisch gebeurd, maar is die ook te danken aan een samenwerking met een Nederlandse keten en een agentuur van Britse en Ierse merken. Het bedrijf zet sterk in op digitalisering.

Bron: Trends - Foto: Koen Fasseur

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie