Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • VermiServe gaat voor persoonlijke aanpak voor ongediertebestrijding

VermiServe gaat voor persoonlijke aanpak voor ongediertebestrijding

  • 08/03/2024

“Groei overtreft onze verwachtingen”

“There’s a rat in my kitchen, what am I gonna do?”: UB40 vroeg het zich in 1986 al af. Een kleine 4 decennia later blijft ongediertebestrijding razend actueel. Met VermiServe creëerden Jonas Couvent en Melissa Olevier 2 jaar geleden een nieuwe speler in de markt. Vanuit Harelbeke helpen ze met een team van enthousiaste technici klanten met een aangepaste behandeling voor ratten, muizen, insecten en ander ongedierte.

VermiServe gaat voor persoonlijke aanpak voor ongediertebestrijding Jonas Couvent en Melissa Olevier

Jonas en Melissa werkten ooit samen bij een andere aanbieder van oplossingen van ongediertebestrijding. Toen die ermee ophield en voormalige klanten hen bleven benaderen, ontstond het plan om zelf de teugels in handen te nemen. “Door de grote vraag hebben we ons sneller dan verwacht volledig op deze business gegooid. De realiteit bewijst dat het een goede beslissing was.” 

De markt wordt gedomineerd door 2 grote internationale spelers, maar zeker lokaal was er nog ruimte voor een extra specialist met een andere aanpak. “Dier- en productkennis, ervaring en enthousiasme zijn heel belangrijk. Van mensen die bij ons werken, verlangen we dat ze zich na een degelijke opleiding tot volwaardige VermiServe-ambassadeurs ontwikkelen. Vandaag is ons team 5 man sterk en begeven we ons vooral in West- en Oost-Vlaanderen naar particuliere en zakelijke klanten die kampen met aanwezige knaagdieren, kruipende of vliegende insecten. Dankzij onze beperkte schaal kunnen we binnen de 48 uur voor een oplossing zorgen; bij echt acute uitdagingen schakelen we nog een stuk sneller.” 

Certificaten 

De ongediertebestrijding gebeurt altijd op maat. “Elke onderneming en ieder probleem is anders. Dat vergt dus een aangepaste behandeling, gebaseerd op onze kennis van de specifieke dieren en van de producten waarmee we werken. Voor vlot behandelbare problemen kunnen klanten ook terecht op VermiShop, onze webshop die sinds de zomer van vorig jaar online is.” 

Omdat voorkomen beter is dan genezen en in bepaalde sectoren – zoals de voedingsindustrie – verplicht is, werkt VermiServe ook vaak preventief. “Op ons online platform vinden klanten uit de voeding en aanverwante branches alle documentatie die nodig is om hun certificaten te behalen. Ook vanuit de horeca merken we een stijgende vraag, al is daar soms nog wat sensibilisering nodig. Steden, gemeenten en particulieren weten ons intussen ook goed te vinden. Vaak kennen ze ons via mond-tot-mondreclame of de webshop.” (BVC - Foto DD) 

www.vermiserve.be

Net verhuisd 

VermiServe was aanvankelijk gevestigd in Zwevegem, maar verhuisde recent naar bedrijvencentrum Stede51 in Harelbeke, waar het over een grotere magazijnruimte beschikt. “Daardoor kunnen onze technici één keer per week langskomen om hun bestelwagen te vullen en vervolgens volledig on the road werken. Graag willen we ons team op relatief korte termijn verdubbelen en onze actieradius in België wat uitbreiden, want er ligt nog enorm veel werk op de plank. In functie daarvan nemen we ook deel aan Bryo ScaleUp.”

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie