Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • PR Living zet zich nog prominenter op internationale kaart

PR Living zet zich nog prominenter op internationale kaart

  • 08/03/2024

“Gat voor middelhoog segment opvullen”

Tafels en losstaand indoor meubilair van topmaterialen, voor het eerst gecommercialiseerd via de eigen merken Muundo en Paul Rogers: het is de weg die PR Living sinds vorig jaar vastbesloten inslaat.

PR Living zet zich nog prominenter op internationale kaart Louis, Pierre, Jean-Paul, Thibault Rogiers

PR Living startte in 1960 als een groothandel in decoratiematerialen, opgericht door Paul Rogiers en echtgenote Paula. Onder impuls van zoon Jean-Paul concentreerde het bedrijf zich vanaf de eeuwwisseling voluit op productie van meubelen. Nu laten Thibault en Louis Rogiers namens de derde generatie opnieuw een fris briesje door de zaak waaien. 

“Tot vorig jaar waren we als producent eerder een stille partner van talrijke meubelmerken”, verklaart Thibault, die 12 jaar geleden in de zaak kwam. “Vanuit die rol leverden we aan grote retailspelers wereldwijd. In eigen land waren we relatief onbekend, ook omdat we nooit zelf openlijk naar buiten traden. Met de creatie van eigen labels brengen we daar nu dus verandering in.” 

In 2023 gooide PR Living meteen al hoge ogen met Muundo. “Onder dat merk produceren we salon-, bijzet- en eettafels”, pikt Louis in. Sinds 2018 vormt hij een tandem met zijn broer. “De tafels zijn bekleed met Mortex, een decoratieve pleister op basis van cement en kalk. We laten ze ontwerpen door ervaren designers en jonge talenten. Op dezelfde manier gaan we te werk voor de kersverse ‘Paul Rogers’-collectie, een merk voor allerlei losstaand indoor meubilair. Onder die naam bieden we vandaag 875 modellen aan, die dan nog eens in diverse materialen en kleuren beschikbaar zijn.” Muundo en Paul Rogers mikken op het middelhoge segment van de particuliere markt. “Onze communicatie richt zich rechtstreeks tot de consument, maar de verkoop van onze producten gebeurt via dealers wereldwijd”, duidt Louis. “Qua kwaliteitsniveau zijn beide merken wat BMW, Mercedes en Audi betekenen voor de automarkt: uitsluitend gemaakt uit topmaterialen, erg duurzaam, maar wel nog een stuk toegankelijker dan pakweg Rolls Royce, Ferrari of Lamborghini. Onze doelgroep zijn mensen die graag investeren in topproducten, maar vanuit gezond boerenverstand toch nog altijd hun budget respecteren.” 

Productie in Roemenië 

“Dat sluit helemaal aan bij onze baseline ‘Connecting Generations’,” gaat Thibault verder. “De naam Paul Rogers is enerzijds een ode aan onze opa – die nog dagelijks op de zaak langskomt – en bouwt verder op de fundamenten die door vader Jean-Paul zijn gelegd. Het is tijdloos meubilair, dat over pakweg 30 jaar nog relevant zal zijn en dus van de ene op de andere generatie kan worden doorgegeven.” 

De productie van beide PR Living-merken gebeurt in de eigen vestiging in Roemenië. “Daar hebben we een modern productieapparaat (met verwerking van metaal en hout) en een eigen confectieatelier. We werken enkel met lokale, Europese merken en maken dankbaar gebruik van het jarenlange vakmanschap van ons eigen team. We presenteren ons assortiment aan b2b-klanten in de exclusieve toonzalen in Waregem, waar ook het hoofdkantoor voor sales, marketing, onderzoek en ontwikkeling zich bevindt.” (BVC - Foto Kurt) 

www.pr-living.com

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie