Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Dailipharma ziet veel potentieel voor internationale doorbraak

Dailipharma ziet veel potentieel voor internationale doorbraak

  • 08/03/2024

Vloeibare supplementen zijn nieuw geluid op welzijnsmarkt

Een betere immuniteit, soepeler functionerende gewrichten en een kwalitatievere nachtrust: dat is de meerwaarde die de 3 vloeibare voedingssupplementen (Defence, Movement, Sleep) van Dailipharma bieden. De start-up focust op dit moment nog uitsluitend op online verkoop, maar het team rond Mathias Vancauwenberghe en Louis Vanhove wil ook fysieke kanalen aanspreken om nog meer 35-plussers te bereiken.

Mathias Vancauwenberghe en Louis Vanhove Dailipharma ziet veel potentieel voor internationale doorbraak

Mathias Vancauwenberghe en Louis Vanhove bundelden 4 jaar geleden de krachten voor de opstart van Bumane. “Onder die merknaam commercialiseren we de relaxstoel Bumane Cloud, die een breed scala aan functies combineert, zoals massage en stretching. Het is een product waarmee we de jongste jaren al heel wat 40- en 50-plussers konden verblijden. We bereiken hen rechtstreeks, maar ook via scholen, woonzorgcentra en bedrijven die hun personeel een hoger werkcomfort willen aanbieden.” 

Liquide producten kenmerken zich door een hogere dosering en een vlottere opneembaarheid in het lichaam.

Mathias Vancauwenberghe en Louis Vanhove

Bumane draait goed, maar heeft op vlak van commercialisering één nadeel. “De Bumane Cloud is in principe een aankoop voor het leven: als een klant die stoel heeft gekocht, zie je die persoon de komende 10 jaar niet meer terug. Om een sterke wellbeing-partner te zijn, willen we dichter bij de klant blijven staan. Daarom gingen we op zoek naar een extra aanbod dat zich beter leent voor het opbouwen van nauw en veelvoudig klantencontact in dezelfde doelgroep. Zo ‘botsten’ we op de markt van voedingssupplementen, met dat verschil dat we wel een nieuw geluid wilden creëren.” 

Testpanel 

De expertise van de eigen voedingsingenieur bracht hen op het spoor van vloeibare voedingssupplementen. Het bedrijf ontwikkelt die zelf en produceert ze bij een partner in Kortrijk. “Deze liquide producten kenmerken zich door een hogere dosering, een vlottere opneembaarheid in het lichaam en een bepaalde smaak. Eén ampul biedt het equivalent van 8 capsules. Tegelijk moet het wel een financieel toegankelijk product zijn. We commercialiseren het sinds kort onder de naam Dailipharma, zodat er geen verwarring met de activiteiten van Bumane ontstaat.” 

“We staan heel dicht bij de klanten, wiens feedback en data zeer belangrijk voor ons zijn. De verkoop gebeurt momenteel uitsluitend online, via de eigen webshop. De leads daarvoor genereren we via online advertenties. Binnenkort willen we ook fysieke kanalen (apotheken, retail, bedrijven) aanspreken met ons aanbod”, klinkt het. Hoe Dailipharma dat zal aanpakken, hangt af van de resultaten en van een bevraging van een uitgebreid testpanel, waarin mensen die het product hebben geproefd hun mening geven over de smaak, de uitstraling, de prijs,… “Op basis daarvan willen we een proof of concept uitwerken voor een marketingplan. Vervolgens willen we ook de productie gaan opschalen, om in het buitenland actiever te worden. We krijgen momenteel veel positieve feedback van Nederlandse klanten en ook Duitsland en Oostenrijk bieden veel mogelijkheden. We kijken ernaar uit om ook daar de juiste partners voor een intense samenwerking te vinden”, besluit Mathias. (BVC - Foto DD) 

www.dailipharma.com

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie