Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Ondernemers 4 - nieuws over Alpro, Anziplast en Cargill, EWC, Story Fwd en Remy Communication

Ondernemers 4 - nieuws over Alpro, Anziplast en Cargill, EWC, Story Fwd en Remy Communication

  • 23/02/2024

Alpro, Anziplast en Cargill zijn Factories of the Future 

Bij de 10de editie van Factories of the Future zijn 3 West- Vlaamse ondernemingen bekroond. Factories of the Future zijn bedrijven die volop inzetten op digitalisering, talentontwikkeling, slimme processen, duurzame producten en een productie van wereldniveau. Ze gaan doordacht om met energie en materialen en stimuleren de betrokkenheid, creativiteit en autonomie van medewerkers. De winnaars moeten van de wedstrijdjury van experten op elk van die vlakken een score krijgen van minstens 8 op 10. Ze mogen zichzelf daarna voor een periode van 3 jaar Factory of the Future noemen. Na afloop van die periode wijst een nieuwe audit uit of de titel kan worden verlengd. Bij deze jubileumeditie kregen 10 bedrijven voor de allereerste keer de titel, waaronder Alpro uit Wevelgem en Anziplast uit Izegem. 5 andere maakbedrijven konden hun eerder behaalde titel verlengen, waaronder Cargill.

Alpro, Anziplast en Cargill zijn Factories of the Future

Gezocht: start-ups die willen strijden om de wereldbeker 

De inschrijvingen voor de Entrepreneurship World Cup (EWC) zijn geopend. Voka, UWE en GEN Belgium roepen prestarters, start-ups en scale-ups op zich kandidaat te stellen voor deze prestigieuze wereldtitel ondernemen. Via nationale voorrondes zal de Belgische kandidaat worden uitgezocht die ons land mag vertegenwoordigen op de finale later dit jaar in Saoedi-Arabië. De pitches vinden plaats op 18 maart voor prestarters die nog in de ideeënfase zitten (Louvain-la-Neuve), op 19 maart voor scale-ups (Brugge) en op 20 maart voor start-ups (Gent). www.voka.be/ewc


Story Fwd en Remy Communication slaan handen in elkaar 

Story Fwd uit Brugge, een communicatiebureau dat zich focust op impactvolle bedrijven, slaat de handen in elkaar met Remy Communication, een strategisch communicatiebureau uit Leuven. “Via een duurzame alliantie, die in de loop van 2024 verder versterkt wordt, zullen we de maatschappelijke impact van bedrijven op de juiste manier zichtbaarder dan ooit maken”, klinkt het.


X2 

Het aantal werknemers dat in ons land gebruik maakt van het wettelijke mobiliteitsbudget als alternatief voor de bedrijfswagen is in 2023 spectaculair toegenomen tot 9.153. Ter vergelijking: in 2022 ging het om 3.945 gebruikers. Het aantal bedrijven dat het wettelijke mobiliteitsbudget aanbiedt aan zijn werknemers steeg van 443 in 2022 naar 852 in 2023. Dat blijkt uit cijfers van alle Belgische mobiliteitsplatformen samen, verzameld door een coalitie van 15 actoren op het vlak van mobiliteit en hr.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie