Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Businessangels stuwen BiometrIQ naar hogere versnelling

Businessangels stuwen BiometrIQ naar hogere versnelling

  • 09/02/2024

“Ook in buitenland gepersonaliseerd voedingsadvies toegankelijk maken” 

De gezondheid van mensen boosten via datagedreven gepersonaliseerd voedingsadvies: kort samengevat is dat de missie van BiometrIQ. De onderneming van Tijs Engelrelst en Pieter Josson haalde in 2023 vers kapitaal aan boord om die doelstelling ook in het buitenland te realiseren. Verschillende spraakmakende namen klommen enthousiast aan boord.

Businessangels stuwen BiometrIQ naar hogere versnelling Tijs Engelrelst en Pieter Josson

Initieel analyseerde de technologie van BiometrIQ het menselijk lichaam op basis van het DNA en de suikerspiegel. “Vorig jaar is daar een tool voor lifestylescreening aan toegevoegd, waarmee we mensen gedetailleerd kunnen profileren op basis van een wetenschappelijk onderbouwde vragenlijst. Die data integreren we in een softwareplatform, dat voor welzijnsprofessionals de perfecte basis vormt om hun klanten beter te kunnen begeleiden. Intussen is de technologie ook connecteerbaar met slimme sporthorloges. Die bevatten sowieso al een schat aan data, alleen bleven die gegevens tot voor kort vaak onderbenut. De link tussen de smart watch en BiometrIQ zal coaches toelaten de gezondheidstoestand nog beter te kunnen inschatten én vooruit te helpen”, legt Tijs Engelrelst uit. 

Bij bedrijven kunnen onze diensten tot een belangrijk deel van een cafetariaplan uitgroeien.

Het is een verhaal dat Cedric Van Branteghem (ex-atleet en CEO van het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité) al van bij de eerste noot als muziek in de oren klonk. “Net als voormalig zeilkampioene Evi Van Acker investeert hij in de verdere ontwikkeling van het platform. Daarnaast zetten ook bekende technologieondernemers mee hun schouders onder ons initiatief: Jeroen De Wit (Teamleader), Joris Van Der Gucht (Silverfin), Arne Vandendriessche (Signpost), Thomas Van Overbeke (Outspot.be) en Nicolas Christiaen (Cashforce) geloven rotsvast in BiometrIQ.” 

Cafetariaplan 

Ze zijn niet de enigen: BiometrIQ groeide intussen al uit tot een vaste waarde in de werkwijze van 250 diëtisten en orthomoleculaire professionals. “Sinds vorig jaar bereiken we ook 60 dergelijke praktijken in Nederland”, pikt Pieter in. “We hadden gedacht daar op behoorlijk wat concurrentie te stuiten, maar blijkbaar zijn we toch heel vernieuwend. Daarom willen we nu bekijken hoe we in andere Europese landen kunnen scoren. Eerst onderzoeken we het marktpotentieel in Duitsland en Scandinavië. We hebben intussen ook een extra softwareontwikkelaar en een verkoper aangetrokken om ons verhaal mee te ondersteunen. Daarnaast willen we ook de connectie maken met onder meer mutualiteiten en bedrijven, waar onze diensten eventueel tot een belangrijk deel van een cafetariaplan kunnen uitgroeien.”

BiometrIQ streeft ernaar om de datagedreven en gepersonaliseerde aanpak verder te ontwikkelen en uit te breiden. “Het is onze missie om deze krachtige combinatie van geavanceerde technologie en deskundige begeleiding voor iedereen toegankelijk te maken. Door die aanpak willen we ervoor zorgen dat elke gebruiker de voordelen kan ervaren van een op maat gemaakt, technologisch ondersteund voedings- en gezondheidsplan.” (BVC - Foto DD) 

www.biometriq.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie