Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • “Rekening houden met de competenties en passies van medewerkers”

“Rekening houden met de competenties en passies van medewerkers”

  • 16/06/2023

Uitdaging: Hoe geef ik mijn bedrijfscultuur vorm? Filip Joos - Whojo

Whojo, creatieve motion design studio uit Kortrijk, specialiseert zich in het maken van video onder de vorm van 2D- en 3D-animaties. “Het bevorderen van een goede werksfeer en een open mindset tussen collega’s is cruciaal in een creatieve omgeving als de onze. Ons eindresultaat hangt voor een groot stuk af van de teamgeest”, benadrukt bestuurder Filip Joos.

Whojo Kortrijk

Filip Joos, voormalig docent aan Howest, richtte Whojo 5 jaar geleden op. “Intussen is onze klantenportefeuille divers, van lokale start-ups die onze animaties gebruiken om hun diensten te presenteren tot grotere spelers zoals Pfizer of Swarovski, die op ons vertrouwen voor het creëren van memorabele ervaringen. We ervaren telkens weer kippenvel wanneer ons werk op grootschalige platforms wordt getoond. Of het nu gaat om de beursstand van beMatrix of Barco in Barcelona, een project voor Pepsi dat wordt getoond op een 200 meter brede LED-installatie in Riyad of onze animaties die dagelijks op Ketnet verschijnen. Onze passie voor creatieve video komt tot uiting in elk project, groot of klein, en het zien van onze creaties op deze wereldwijde podia is de kers op de taart.”

Focussen

Whojo streeft ernaar een bedrijfscultuur en organisatiestructuur te creëren die rekening houden met de competenties, passies en betrokkenheid van de 13 medewerkers. “Dat is een uitdaging waar we bij Whojo sterk op focussen”, zegt Joos. “We zijn het afgelopen jaar fel gegroeid en zijn momenteel nog steeds op zoek naar een aantal profielen. Los van de zoektocht naar het geschikte talent, proberen we ook de juiste projecten tot bij ons team te krijgen. We streven ernaar projecten binnen te halen die zowel onze klant als onze medewerkers laten groeien, projecten die positief afklokken op onze energie-balans.” Hij benadrukt het belang van een positieve werksfeer. “Alleen met een sterke teamgeest werkt ons creatief proces het best. Om de band tussen collega’s te versterken, organiseren we bijvoorbeeld elk jaar een teambuildingweek. De laatste keer was dat in de Westhoek. Ons team vond het fantastisch om een weekje rond te crossen met Solexjes of te gaan zeilwagenrijden op het strand in De Panne. Alle medewerkers krijgen een extra week vakantie met alles erop en eraan, met als enige voorwaarde dat ze die samen doorbrengen.”

“Onze aanpak werkt”, concludeert Joos. “We hebben een geweldige sfeer op kantoor, waar veel creatieve ideeën ontstaan en waar collega’s elkaar gemakkelijk helpen als een deadline nadert. Het is een omgeving waar talenten kunnen bloeien en waar nieuwe werknemers zich meteen welkom voelen. Interessante merken en uitdagende projecten vinden dan ook vlot hun weg naar Whojo.”

www.whojo.be

Tip van Voka

Betrek je medewerkers. Door medewerkers mee te nemen in de strategische visie van je bedrijf en door transparant te zijn over de bedrijfsdoelstellingen en -resultaten, creëer je een open bedrijfscultuur waarbij iedereen weet waar het schip naartoe gaat.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie