#Weetjevandeweek: Welk bedrijf introduceerde het G-brood bij de Vlaamse bakkers?

27/04/2018 , zoe.vandekerckhove@voka.be

Heeft u het G-brood al gegeten? Een aanrader, want per verkocht brood gaat er 7 cent naar G-sport Vlaanderen. Het brood werd bedacht door Zeelandia, een familiebedrijf dat méér dan 400 verschillende bakkerijgrondstoffen in België verdeelt. 

Een aantal jaar geleden werd Zeelandia partner van G-sZeelandiaport Vlaanderen, het platform ter ondersteuning en promotie van G-sport in Vlaanderen. Dat partnerschap beperkte zich in het begin tot de traditionele sponsoring. Maar Zeelandia wilde meer doen. Hoe konden ze meer bewustwording voor G-sport creëren bij Vlamingen? Ze kozen ervoor om het G-brood te ontwikkelen. "We wilden een speciaal brood, maar ook niet te speciaal, zodat mensen het elke dag kunnen eten", Kris Dierckx, marketing directeur bij Zeelandia. 

"Doordat wij het G-brood faciliteren, kan de ambachtelijke bakker, die het brood bakt, tonen aan zijn klanten dat hij goede doelen steunt. Iets wat niet altijd gemakkelijk is voor een kleine zelfstandige." Daarnaast zetten ook Peter Thyssen en Jan Van Looveren, allebei acteur en ex-bakker, mee hun schouders onder de campagne. "Maar zij zijn niet de campagnegezichten van het G-brood. Dat zijn de G-sporters zelf, want zij zijn de helden van de G-sport."

De campagne voor het G-brood is acht weken geleden begonnen. "Het staat nog maar in zijn kinderschoenen, maar op acht weken tijd hebben wij toch al 52.000 broden verkocht", vertelt Kris fier. Per verkocht G-brood gaat er 7 cent naar G-sport Vlaanderen. "Als je op straat 7 cent zou zien liggen, dan loop je er waarschijnlijk voorbij, maar bij G-sport helpen alle sneetjes. Dus als je de volgende keer een brood koopt, probeer dan zeker eens het G-brood", raadt Kris aan. 

Zelf ontdekken tot wat onze Vlaamse bedrijven in staat zijn? Speel onze quiz op vokaquiz.be

G-brood