Skip to main content
  • Nieuws
  • "We schudden onze klanten graag wakker met een digitale boost"

"We schudden onze klanten graag wakker met een digitale boost"

  • 29/08/2022

Een groei van twee naar veertig medewerkers op vier jaar tijd en uitbreidingsplannen voor Duitsland en de Verenigde Staten. Zeggen dat de zaken goed gaan bij het Gentse technologiebedrijf Bothrs – het geesteskind van broers Gil en Stef Nimmegeers – is een understatement van jewelste. Stef praat ons bij over de opmars van Bothrs.

Waar en wanneer zag Bothrs het levenslicht?

“Bothrs is ontstaan vanuit een passie voor digital products en digital strategy van mezelf en mijn twee jaar oudere broer Gil. In het begin van onze carrière merkten we dat we op het werk relatief weinig gedaan kregen op een week tijd, terwijl we in het weekend het ene probleem na het andere konden oplossen. Als vrienden ons vroegen om een app te bouwen om studentenbegeleiding op punt te stellen of zelfs om het ideale verjaardagscadeau voor je vriend(in) te vinden, was dat op een-twee-drie gefixt. Het grote verschil is dat er in grote bedrijven vaak te veel beslissingsnemers zitten, die allemaal hun zegje willen doen. Hierdoor komt een digitaal project al snel in de zogenaamde ‘paralysis analysis’-fase terecht. En dan gebeurt er dus niets meer.”  

Vandaar ook dat het motto van Bothrs ‘Getting started is more important than being right’ is?

“Exact. Wat we zowel voor Belfius, Bofrost als Telenet doen is design en technologie gebruiken om de quality of life van hun eindklanten te verbeteren. Digitale producten in de markt zetten en vooral kijken hoe zowel de gebruikers als de markt daarop reageren. Zo kunnen we aan de hand van die analyse bijsturen waar nodig. Vaak is het vooral een kwestie van onze klanten wakker te schudden met een digitale boost en er aan te beginnen. Let wel, die nadruk op snelheid mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit.”

Getting started is more important than being right

Gil en Stef Nimmegeers

Hoe gaan jullie precies te werk?

“We nemen enkele weken de tijd om zowel de vraag van onze klant als de klant zelf goed te leren kennen door met mensen op elk niveau van de organisatie te spreken. Zodra we beginnen bouwen aan de gevraagde digitale producten, geven we onszelf de opdracht om elke week iets op te leveren. Zo zijn wij verplicht om verder te doen, ziet de klant meteen resultaat en kunnen wij direct monitoren of onze aanpak werkt. Het is wel zo dat we het best samenwerken met klanten die helemaal mee zijn in onze aanpak. Voorzichtige vragen van mensen die eigenlijk niet geloven in wat we doen, kaatsen we liever terug. Maar klanten zoals het AZ Maria Middelares – die mede dankzij corona beseften dat hun dienstverlening ook steeds vaker online moet gebeuren – die ons vragen om een heus digitaal ziekenhuis voor hen te bouwen, omarmen we dan weer met plezier.” 

Hoe vreemd is het om op amper vier jaar tijd uit te groeien van een tweemanszaak naar een heuse company met veertig werknemers?

“Mijn broer en ik staan daar geregeld bij stil en beseffen echt wel hoe gek dat eigenlijk allemaal is gelopen. Anderzijds is die groei ook een van de leukste aspecten van onze job. Niet zozeer omdat dat betekent dat de zaken goed gaan, wel omdat we onze droom en onze passie kunnen delen met steeds meer mensen. Aangezien we alsmaar meer business doen in Duitsland en de Verenigde Staten, denken we er ook over na om in beide landen een Bothrs-studio te openen. Zeker in de States merken we dat klanten liever zaken doen met een bedrijf dat op z’n minst daar een vestiging heeft. Op zulke momenten zijn we maar wat blij dat we beroep kunnen doen op de mensen van Voka Gent om ons met raad en daad bij te staan. Het is immers op zulke sleutelmomenten dat je wel wat goede raad van ervaringsdeskundigen kan gebruiken.”  

Contactpersoon

Sandy Panis

Content manager

IMU - vzw - Bank van Breda
IMU - vzw - Bebat
IMU - VZW - multibureau
IMU - vzw - Salesforce
IMU - vzw - Altez
IMU - vzw - salesforce

Artikel uit publicatie