Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Waar radiomaker en ondernemer Tom De Cock vanaf maandag 11 mei gaat shoppen
Tom De Cock
  • 10/05/2020

Waar radiomaker en ondernemer Tom De Cock vanaf maandag 11 mei gaat shoppen

Hij heeft nog nooit zoveel gefietst en gewandeld, hij is met zijn dochter op berenjacht geweest en bestelt gemiddeld twee take aways per week bij lokale restaurants. Acht weken quarantaine doen wat met een mens, dat is iets wat ook Tom De Cock kan beamen. 

Via zijn radioprogramma kwamen noodkreten van ondernemers tot bij hem. Als zoon van zelfstandigen heeft zijn hart gebloed toen hij zag hoeveel ondernemers het moeilijk hadden. Thuiskomen en de knop omdraaien was niet evident. Bewust lokaal shoppen is zijn manier om een steentje bij te dragen. 

Eindelijk terug gaan rondsnuisteren bij conceptstore Heem 

Waar Tom De Cock vanaf 11 mei zeker gaat shoppen? Bij Heem, een conceptstore die enkele jaren geleden werd opgericht door twee ‘toffe madammen’. Bij elke verjaardag of telkens als hij zijn interieur wil opfleuren, loopt hij er de deur plat. “Ik wandel er wekelijks voorbij en kan niet wachten om er nog eens binnen te springen. Is het niet om een nieuw designmerk te ontdekken, dan is het wel om Nath en Marleen tegen het lijf te lopen, de twee eigenaressen die stilaan vriendinnen zijn geworden.”

Ook om taart te eten heeft hij geen feestje meer nodig. Elke vrijdag wordt er namelijk standaard één aan zijn voordeur geleverd. Dit om het initiatief van Agatha’s Cake Club te steunen en omdat hun taarten gewoon superlekker zijn. Ze maken taarten voor huwelijken en speciale gelegenheden en sloegen gezien de huidige situatie tijdelijk een andere weg in. 

Tom kijkt er na acht weken ook nog steeds van op dat een personal coach ook van thuis uit zijn man en dochter aan het sporten krijgt. “Knap hoe Jasper van Primer Academy op drie dagen tijd zijn hele sportschool ook online uitbouwde.” Hij krijgt veel gedaan maar Tom aan het sporten krijgen is hem naar eigen zeggen nog steeds niet gelukt. 

Je zakdoek matchen met je mondmasker, wat wil je anno 2020 nog meer? 

Het zakdoekenmerk Huff & Puff, dat hij met vier goede vrienden heeft opgericht, krijgt het hard te verduren sinds Mark van Ranst duidelijk heeft gemaakt dat we een stoffen zakdoek maar beter inruilen voor een papieren exemplaar. Veertig verkooppunten waar ze mee samenwerken sloten tijdelijk hun deuren en Tom merkt dat het moeilijker geworden is om een factuur betaald te krijgen. “Wij hebben alle vijf een voltijdse job en doen hier ook niet moeilijk over. Het is onze manier om een beetje bij te dragen.”

Tom en zijn vrienden zitten in de textielsector, de switch van zakdoeken naar mondmaskers is dus snel gemaakt. Binnenkort brengen ze ook een lijn stoffen mondmaskers op de markt: modebewuste mondmaskers én van Belgische makelij. 

Een blik op de toekomst 

Als vader, radiomaker en ondernemer zag ook Tom de Cock zijn leven de afgelopen acht weken veranderen. Meer tijd voor het gezin maar ook meer tijd om na te denken over wat hij doet en nog allemaal wil doen deed hem een drastische beslissing nemen. Vanaf 4 juni zet hij namelijk een punt achter zijn carrière als radiopresentator. 

Als we hem tot slot vragen naar zijn visie over winkelen na corona antwoordt hij het volgende: “Ik denk wel dat we met z’n allen, op een veilige manier, terug gaan winkelen. Het zal een nieuwe way of life worden. Het is even wennen. Op termijn worden we er volgens mij niet nonchalanter maar net handiger in. De eerste dagen zal het er in de winkels nog krampachtig aan toe gaan maar daarna zullen we net zoals Jasper van Primer Academy onszelf heruitvinden. Dat het anders gaat zijn, is zeker. Maar verandering is niet altijd slecht.” 

Ontdek zelf Toms corona-hotspots: 

VZW - IMU FIT
VZW - BOL.COM
ING
SD  Worx