Skip to main content
  • Nieuws
  • Voka-lid in de kijker: Exposure (Roeselare)

Voka-lid in de kijker: Exposure (Roeselare)

  • 29/08/2017

Big data en principes uit de psychologie inzetten om de marketing van bedrijven, organisaties en politici te verbeteren, dat is wat Exposure uit Roeselare doet. “Onze aanpak is altijd gebaseerd op cijfers en wetenschap, waardoor we de conversie van websites en sociale media een boost geven”, benadrukt zaakvoerder Reinout Van Zandycke.

Exposure optimaliseert bestaande websites van bedrijven en allerlei organisaties. “Een mooie website is niet per se een goeie website”, zegt Reinout. “Ik maak een grondige analyse van de eerste indruk die je als bezoeker krijgt. Dat zogenaamde primary effect wordt vaak onderschat. Als buitenstaander is het gemakkelijker om pijnpunten op te sporen en quick wins voor te stellen: ik heb geen last van organisatieblindheid. Ik maak sites overzichtelijker, duidelijker en zorg ervoor dat die ook omzet opleveren.”

Hetzelfde doet Reinout voor social media-accounts. “Heel veel bedrijven experimenteren wel met Facebook, maar hebben het gevoel dat ze er niet genoeg uithalen. Dat komt doordat ze niet de juiste psychologische principes toepassen. Foto’s van schattige katten leveren misschien wel veel likes op, maar daarmee zal je mensen niet overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen.” Exposure ontwikkelde een big data-methode die de resultaten van de Facebookpagina’s van je vijf belangrijkste concurrenten analyseert. Op basis daarvan geeft Reinout tips over de beste, meest winstgevende strategieën. “Dat doen we niet omdat we dénken dat ze werken, maar omdat we wéten dat ze werken”, vertelt hij. Connectie maken met je doelpubliek is daarbij cruciaal. “Want als je een band voelt – similariteit heet dat – ben je veel sneller geneigd om met het bedrijf in kwestie in zee te gaan.”

Daarnaast is Exposure thuis in politieke marketing. “Zo leer ik politici om hun Facebookpagina overtuigender te maken. De 6 principes van overtuigingskracht van Cialdini, pas ik bijvoorbeeld toe in elk bericht.” In de aanloop van de verkiezingen in 2018 en 2019 schreef Reinout samen met Nadja Desmet van socialemediaburo.be het boek “Het nieuwe campagne voeren”.  Daarin leggen ze op een praktische manier uit hoe politici sociale media kunnen inzetten. Het boek is een mix van technische en strategische informatie over het gebruik van psychologie in sociale media.

Waarom lid van Voka West-Vlaanderen?

“Eén van de principes van de positieve psychologie is dat je als persoon en als bedrijf het gemiddelde bent van je omgeving. In het Bryo-netwerk van Voka ben ik omringd door andere ondernemers die met hun bedrijf naar de next level willen. Dat inspireert en pusht mij. Daarom heeft het netwerk zo’n grote meerwaarde voor mij: omdat het me motiveert en stimuleert.”

www.exposure.be

EXTRA

Ontdek Exposure op Voka Open Bedrijvendag!

Op zondag 1 oktober doet Exposure mee aan Voka Open Bedrijvendag bij Voka West-Vlaanderen. Samen met 11 andere Bryo-deelnemers zal Reinout er zijn bedrijf voorstellen.

https://www.voka.be/index.php/nieuws/save-date-voka-open-bedrijvendag-op-1-oktober-2017

 

Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group