Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Van opportuniteiten naar groei? Innoveer je businessmodel!
inno
  • 27/11/2019

Van opportuniteiten naar groei? Innoveer je businessmodel!

Het businessmodel van een onderneming is geen statisch gegeven. Als bedrijfsleider moet je inspelen op nieuwe trends of opportuniteiten in de markt. Die aanpassing is geen eenvoudige klus. Marleen Budé, zaakvoerster van Containers Budé, stapte daarom in de Ondernemersuniversiteit en volgde er de cluster Innovatie.

“Het businessmodel geeft een klare kijk en overzicht op de activiteiten van onze onderneming”, zegt Marleen. “Het is niet altijd eenvoudig om prioriteiten te categoriseren als core of niet-core. Door ons businessmodel op vaste tijdstippen in vraag te stellen zijn we in staat om onze focus en diensten perfect af te stellen op onze klanten, zegt Marleen Budé.

Door ons businessmodel in vraag te stellen, zijn we perfect afgestemd op de klant.

Marleen Budé

Zij engageerde zich om voorzitter van de cluster innovatie te worden. “Concreet neem ik dit jaar opnieuw deel en neem ik de groep mee op sleeptouw om met elkaar en de docent in debat te gaan. Uiteraard gebeurt dit in alle vertrouwen, want er zal ook voldoende ruimte zijn om het eigen businessmodel op te stellen of aan te passen.”


Wat is de OndernemersUniversiteit? 

De OndernemersUniversiteit is een ideaal middel voor Eigenaars-Ondernemers om de bedrijfsvoering onder de loep te nemen. Door hen voortdurend uit te dagen om terug te koppelen naar de bedrijfspraktijk en dit te delen met de groep, leren ze uit de ervaringen van de anderen.
Dit alles gebeurt onder begeleiding van een ervaren docent. Voor de cluster Innovatie is dat Chris Delvaux. Hij heeft een uitgebreide expertise op het vlak van commerciële innovatie en het ontwikkelen van groeipaden gebaseerd op strategisch business development management.

Je businessmodel innoveren start met vier fundamentele vragen.

Chris Delvaux

“Businessmodellen bepalen je concurrentieel voordeel en het onderscheidend vermogen van je organisatie. Ze zijn met andere woorden jouw fundament”, vertelt hij. Het fundament van een onderneming moet in snel evoluerende tijden weliswaar tijdig inspelen op opportuniteiten. Chris Delvaux: “Bedrijfsleiders moeten in staat zijn om hun businessmodel te innoveren.”

 

Wil jij ook je businessmodel in alle vertrouwen onder de loep nemen met Chris, Marleen en gelijkgestemde eigenaars-ondernemers? 

Contactpersoon

Filip Vanderhoydonks

Adviseur internationalisatie & innovatie

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo