Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Van cool concept tot eigen bedrijf - het succesverhaal van Dries & Yuri
  • Gesponsorde inhoud
  • 12/04/2019

Van cool concept tot eigen bedrijf - het succesverhaal van Dries & Yuri

Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde stampten de voorbije jaren het ene succesvolle concept na het andere uit de grond. De “jongens van WASBAR” hebben daardoor heel wat geleerd over wat het betekent om manager en ondernemer te zijn. Hun passie voor ondernemerschap willen ze overbrengen op Work Smarter. Daar zullen ze niet alleen businesstips geven, maar ook hun eigen ervaringen delen. De succesverhalen, maar ook de keren dat ze keihard tegen de muur zijn gelopen. Want proberen en falen is de beste leerschool, daarvan zijn ze overtuigd. Wij gingen alvast even kort met hen in dialoog.

Wasbar

Van concept tot merk

Met kleppers als WASBAR en Chez Claire op hun conto, kennen Dries en Yuri intussen het klappen van de zweep als het op ondernemen aankomt. Het geheim van hun succes? “We vertrekken altijd vanuit ons buikgevoel,” deelt Dries. “Elk project is anders. Markten verschillen ook van elkaar en zijn voortdurend in beweging, dus zonder te veranderen en vernieuwen, kom je er niet. Je moet uit je comfortzone durven stappen. Om het met een quote van Thomas Jefferson te zeggen: “If you want to have something you never had, you need to do something you never did.”

“Daarnaast moet je natuurlijk ook je huiswerk maken en zorgen dat het plaatje klopt,” vult Yuri aan. “Als je concept fundamenteel fout zit, zal het verhaal dat je errond vertelt ook geen steek houden. Een product of dienst waar je zelf volledig achter staat: dat geeft zelfvertrouwen en maakt het makkelijker om mensen te overtuigen.”
 

“Om succesvol te zijn, moet je vertrouwen op je buikgevoel én je huiswerk maken. Zorg dat het plaatje klopt, dan schrijft het verhaal zichzelf.” - Yuri

“Ey gast, wat is uw probleem eigenlijk?”

De vrijheid om je eigen keuzes te maken en kansen te creëren, is voor Dries en Yuri het mooiste aan ondernemen. “Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen succes,” legt Dries uit. “Je eigen toekomst en carrièrepad kunnen bepalen zonder afhankelijk te zijn van andere mensen: dat is onbetaalbaar. We moeten enkel rekenschap afleggen tegenover elkaar. Omdat we een koppel zijn, gaat ons dat goed af. We zijn complementair en vullen elkaar aan waar nodig. Bovendien durven we heel open met elkaar communiceren. Als er iets scheelt, dan zeggen we dat gewoon. We kroppen niks op. Dat moet ook: we moeten ‘s avonds letterlijk nog door dezelfde slaapkamerdeur kunnen.”

“Het feit dat we een koppel zijn, maakt ons sterker. Het zorgt ervoor dat we open durven communiceren.” - Dries

Leren ‘nee’ zeggen

De grootste uitdaging van ondernemen is voor Yuri en Dries net hun ongelofelijke enthousiasme. Yuri: “Bij sommige projecten zijn we zó enthousiast, dat we onze prijs te laag instellen. Of veel te snel ja zeggen. Dat zijn moeilijke vragen om een antwoord op te vinden als ondernemer: wat ben ik waard? Hoeveel projecten kan ik oppakken? Wanneer en hoe zeg ik ‘nee’? Zeker als je pas begint, is dat niet evident.”

Succes is op zondag genieten

Voor wie er niet bij kan zijn op Work Smarter, geven beide heren alvast het beste advies mee dat ze zelf ooit hebben gekregen: “Heel wat ondernemers definiëren succes als zo veel mogelijk opdrachten of bestellingen binnenhalen. Maar verzuipen in het werk mag je doel niet zijn. Je moet in alles een evenwicht vinden. Succesvol zijn is op zondag de tijd én het geld hebben om te doen wat je wilt.”

Benieuwd welk advies Dries en Yuri nog meer hebben voor ondernemers? Mis dan hun keynote op Work Smarter zeker niet en schrijf je nu in.

CTA

 

Gerelateerd nieuws

Jurgen Ingels

Ondernemerslessen uit de ervaringen van Jürgen Ingels

Jürgen Ingels is ondernemer pur sang: techpionier, durfkapitalist én organisator van SuperNova. Op 16 mei deelt hij met plezier zijn belangrijkste 'lessons learned' met de ondernemerswereld op het jaarlijkse Work Smarter-event van Teamleader.

In de aanloop naar 16 namen wij al even de tijd voor een korte babbel. De belangrijkste inzichten uit dat gesprek lees je hier.

why

Waarom je écht aanwezig wil zijn op Work Smarter 2019

Onder het credo ‘Work like a pro’ brengt Teamleader op Work Smarter leergierige ondernemers samen. Het doel: organisaties naar een hoger niveau tillen.
Met meer dan 17 sprekers, tal van netwerkmomenten en een softwarebeurs voor kmo’s wordt 16 mei 2019 ongetwijfeld een boeiende dag. 

Lees hier waarom je écht aanwezig wil zijn op Work Smarter 2019

BE blog

Dit was Work Smarter 2018: 4 hoogtepunten

Het thema van de Work Smarter-editie van vorig jaar draaide rond ‘Get stuff done’. Met liefst 17 (inter)nationale sprekers viel er rond dat thema veel inspiratie te rapen.

Dit verslagje lijst de voornaamste hoogtepunten en inzichten op.