Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • ‘Plots besefte ik: we hebben een digitale marketeer nodig’

‘Plots besefte ik: we hebben een digitale marketeer nodig’

  • 13/02/2023

Eenmanszaken helpen om makkelijk en goedkoop zelf hun boekhouding te doen: daarvoor staat Dexxter uit Puurs-Sint- Amands en zijn gelijknamige applicatie. Om het bedrijf verder te kunnen ontwikkelen, stapte medeoprichter Stan De Pauw vorig jaar in het Bryo ScaleUp-traject.

 
 
 

Zeggen dat het goed gaat met Dexxter, de frisse scale-up die eenmanszaken wil helpen om makkelijk en goedkoop hun boekhouding te doen, is een understatement. Vorige zomer wist het via de OECO-groep en WinWinner 450.000 euro op te halen in een geslaagde kapitaalronde. ‘Ja, we zitten duidelijk op een kantelpunt’, vertelt medeoprichter Stan De Pauw. ‘We zijn erg tevreden over het ScaleUp- traject van de Kamer hierin. Dat kwam op het juiste moment. Toen we startten, hadden we nog maar een honderdtal klanten. Een jaar later zitten we boven de duizend. Bovendien is onze eerste voltijdse medewerker in december gestart. Het was heel fijn om ons groeitraject regelmatig eens af te toetsen met andere ondernemers die in dezelfde fase als wij zaten, maar uit andere sectoren kwamen. Ons bedrijf is de voorbije maanden erg snel geëvolueerd en volwassen geworden.’

 

Dexxter was ook erg tevreden met het netwerk en de evenementen die werden aangeboden. Stan De Pauw: ‘Zo hadden we aan de start nog nooit over het ophalen van investeringen nagedacht. Tot we voor Bryo ScaleUp eens een pitch voor potentiële investeerders moesten brengen. Dat heeft ons gesterkt in het geloof dat dit voor onze case ook mogelijk was. We zijn met andere woorden stevig geprikkeld door dit traject. Voor ons heeft dat een nieuwe wereld geopend. Dankzij de sessie over digitale marketing besefte ik dat we ook daarvoor dringend iemand moesten aannemen. Het was ook boeiend om te horen waarmee de andere deelnemers bezig waren.’

 

GAT IN DE MARKT

In 2019 waren Robbe Claessens en Stan De Pauw nog student-ondernemers.
Zij vonden elkaar toevallig en met White Labels - het eerste bedrijfje dat ze samen oprichtten – brachten ze studenten in contact met bedrijven. ‘We wilden in eerste instantie zoveel mogelijk studenten die een bepaalde skill hadden – copywriting, grafische vormgeving, webdesign, video, ... - motiveren om mee student-ondernemer te worden en hun diensten goedkoop aan te bieden aan bedrijven’, vertelt Stan. ‘Dat lukte erg goed, maar onze studenten hadden wel veel boekhoudkundige vragen. Behoud ik mijn kindergeld zo? Hoeveel mag ik jaarlijks verdienen als jobstudent? Zulke vragen hielden hen bezig. Onze derde medeoprichter, Giel Thomas, had toen nog een boekhoudkantoor. Hij wist dat boekhouders niet zo dol waren op kleine startende ondernemers. Dus besloten we zelf een applicatie te bouwen waarin deze doelgroep gemakkelijk zelf zijn boekhouding kon doen. Sinds oktober 2022 richtten we ons niet meer alleen tot de studenten en de bijberoepers, maar hebben we er ook de eenmanszaken bij genomen. Er zijn in België maar liefst 650.000 eenmanszaken, dus dat is een gat in de markt.’

 

De 450.000 euro van de kapitaalronde willen de oprichters graag gebruiken voor verdere aanpassingen aan de applicatie, de lancering van een Franse en Engelse versie en de nodige marketingsupport. ‘We zijn ook bezig met een bankkoppeling, zodat je eenvoudig je bank aan je Dexxter-account kan kopppelen, en met een koppeling aan webshops’, geeft Stan De Pauw nog mee. ‘In de toekomst willen we de app ook meer toespitsen op boekhouders, met een portaal waarop zij gemakkelijk wat complexere dossiers kunnen opvolgen. We zijn vooral een hulp voor boekhouders, geen concurrentie. Er is geen boekhoudkennis vereist om gemakkelijk je weg in onze app te vinden en je cijfers ten volle te begrijpen. Je kan onze app een maand gratis testen en wekelijks organiseren we gratis webinars. Makkelijker kan dus bijna niet.’

 

‘Door Bryo ScaleUp heeft zich een nieuwe wereld voor ons geopend.’

Stan De Pauw
AW_Welt_6stappenplan