Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • “Onze Zonnetjes stralen 365 dagen per jaar!”

“Onze Zonnetjes stralen 365 dagen per jaar!”

  • 07/09/2023

goede zaken van zon

Als kind leerde ze fietsen in het magazijn van haar grootvader. Sinds 2011 staat Marion Van Zon zelf aan het hoofd van horecagroothandel Van Zon. Omdat ze het wil, niet omdat ze moet. “Als medewerkers zichzelf ‘Zonnetjes’ beginnen noemen, dan mag je gerust concluderen dat we één grote familie zijn.”

Een horecagroothandel met een brede actieradius, zo kan je Van Zon het best omschrijven. “Wat via mijn opa ooit startte met een bescheiden  aanbod  van  vlees-kroket  en  bitterbal,  is  vandaag  uitgegroeid tot een rijk gamma van  alle  mogelijke  producten  voor  de  horeca”,  zegt  Marion.  “We bieden onze klanten meer dan dertigduizend voedingsproducten aan: vers vlees, vis, groenten, fruit, diepvriessnacks, brood, dranken... En die klanten komen uit diverse hoeken: van frituren tot b&b’s, van cafetaria van sportcentra tot bistro’s.”

Oog voor mens en milieu

Maatschappelijk verantwoorden ondernemen draagt Van Zon hoog in het vaandel. Zo liggen er op hun dak maar liefst 1664 zonnepanelen die helpen de koelruimtes op temperatuur te houden, en zorgt de doorgedreven digitalisering ervoor dat het papiergebruik de laatste jaren drastisch werd gereduceerd. De vestiging in Lommel is door de implementatie van verschillende technieken ook energie-en CO2-neutraal. Een ambitie die het bedrijf ook te realiseren bij de andere vestigingen. Daarnaast zet Van Zon ook in op de ondersteuning en sponsering van verschillende goede doelen.

“Het succes van Van Zon zijn onze medewerkers"

Marion Van Zon, Horeca Van Zon

Met ruim 280 medewerkers is Van Zon uitgegroeid tot een stevige kmo. Marion is erg trots op haar team. “Spontaan zijn we onszelf de Zonnetjes beginnen noemen. Als ik zie dat medewerkers dat uit eigen beweging doen, dan maakt me dat gelukkig en trots. De hechte en familiale sfeer in ons bedrijf zorgt voor gelukkige en trouwe medewerkers die voor die extra mile gaan tijdens piekperiodes. We houden elkaar  scherp  en  gemotiveerd, en ook nieuwe collega’s leggen we volop in de watten via mooie arbeidsvoorwaarden, begeleiding en opleiding. Dat is voor mij Goede Zaken doen.”

Beluister hier het fragment op Radio 2.

Contactpersoon