Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Ontdek de V.I.A.-methode van Younify voor digitaal succes

Ontdek de V.I.A.-methode van Younify voor digitaal succes

  • 05/07/2023

Een gesprek met Kevin Bancken maakt meteen duidelijk dat Younify een heel atypische IT-speler is. Het team helpt bedrijven in hun digitaliseringsproject en heeft daarvoor een eigen menselijke V.I.A.-methodiek ontwikkeld. De afkorting staat voor Verkenning, Invulling en Actie.

“Ik ruim meteen het volgende misverstand uit de weg”, vertelt Kevin Bancken. “We schrijven geen eigen software. Wel helpen we bedrijven de juiste IT-keuzes te maken. En zodra die keuze definitief is, helpen we hen bij het implementeren van de software. We verkennen dus eerst het bedrijf, van binnen en van buiten, en stellen vast welke noden er zijn. Vervolgens vullen we die in, indien mogelijk met standaardsoftware, soms met software op maat die we laten ontwikkelen. Daarna zorgen we dat alle systemen goed op elkaar zijn ingesteld.”
 

Kevin Bancken (Younify)


Connectie van mens en technologie

“We begeleiden de klant bij de implementatie van de software en coördineren alles tot één geïntegreerd vloeiend geheel. We buigen ons over budget, scoping, timing én de architectuur en sluiten alle IT-systemen perfect op elkaar aan. Zo zorgen we ervoor dat applicatie 1, 2 en 3 – een  van onze klanten heeft er zelfs 17 – op de juiste manier tot hun recht komen. We bouwen de bruggen tussen alle IT-systemen.” 

“Let wel, het implementeren van nieuwe softwarearchitectuur lost niet meteen alle problemen op. Veel ligt in de handen van de mensen die er werken. Onze slogan is dan ook: ‘Go digital, stay human’. Opleiding en training zijn broodnodig, en verder moet je echt moeite doen om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen. Want alleen zo wordt de digitale transformatie een succes.”

Ontstaansgeschiedenis van Younify

“We komen allemaal uit de business en hebben allemaal een passie voor IT. Businessmensen spreken hun eigen taal en IT’ers weer een andere. Dat levert uiteraard de nodige problemen op, terwijl elkaar goed verstaan zo cruciaal is om vooruit te komen”, legt Kevin uit. “Toen ik als BU-manager bij een bedrijf meewerkte aan een ERP-implementatie, werd ik echt geconfronteerd met de kloof tussen business en IT. De problemen die we toen moesten oplossen, waren zo talrijk en tegelijk zo uitdagend. Dat was trouwens de trigger om een eigen bedrijf op te starten. In 2019 startten mijn vennoot en ik vervolgens Younify op. Het hoofddoel? Zorgen voor een correcte vertaalslag tussen de beide werelden.”

Superuitdagende en zeer complexe taak

“Alles wordt steeds complexer, elk bedrijf heeft een stukje hr, sociaal secretariaat, ERP-tool, planningssysteem … Wij proberen dat alles perfect samen te doen draaien. Soms worden we van bij het begin bij het systeem betrokken en kunnen we mee richting geven. Andere keren vallen we er middenin, en dan wordt het iets moeilijker, maar uiteraard niet onmogelijk.” 

“Verder werken we in diverse sectoren. We moeten die kennen, evenals de mensen die er werken, de systemen die ze gebruiken en waar ze naartoe willen ... Ik ben de eerste om toe te geven dat ik ook niet alles weet, maar ik weet wel waar ik moet gaan zoeken en hoe ik dat doen. Dat heeft mijn ervaring me geleerd. Ik heb een enorme drive om alles tot in het allerkleinste detail uit te zoeken.”

“Younify doet het trouwens goed. Vandaag komt werknemer nummer 9 eraan, nummer 10 en 11 zijn we aan het zoeken. Kennis is uiteraard meegenomen, maar nog belangrijker is dat de kandidaten een passie hebben voor IT, leergierig zijn en de drive hebben om die ene oplossing te willen vinden. Ken je iemand? Stuur maar door!” 

Straks weer tijd voor Voka

“De Voka-meetings schieten er helaas bij in en ik mis ze wel. Ik hoop dat de nieuwe aanwervingen mijn workload zullen verminderen. En dan kom ik weer langs”, lacht Kevin. 

Contactpersoon

Laurens Kuijpers

Coördinator Jong Voka Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie