Skip to main content
  • Nieuws
  • Ondernemen met #bryo: Interactieve visuele communicatie als digitale opendeur

Ondernemen met #bryo: Interactieve visuele communicatie als digitale opendeur

  • 24/03/2017

Bedrijven hangen nog te vaak vast aan teksten op hun website, uitleg in een brochure of klassieke marketingkanalen. Met het overaanbod aan informatie én met een doelpubliek dat steeds minder tijd heeft, moeten bedrijven echter stilaan op zoek naar alternatieve manieren om zich voor te stellen. “Waarom klanten geen blik gunnen achter de schermen via een 360° virtuele rondleiding op maat?”, oppert Tim Leyn, oprichter van Storygraaf. Het toont aan hoe zij hun prospecten en klanten begeleiden op vlak van communicatie en digitale transitie: een vernieuwende, originele en vooral persoonlijke aanpak.

Tim Leyn - storygraafTim besloot drie jaar geleden om zijn technische kennis en passie voor fotografie te combineren om zo een kinderdroom waar te maken: ondernemer worden. Als vertrouwd Google bedrijfsfotograaf vergaarde hij de nodige ervaring op vlak van beeldgebruik en de marketing hierrond. “Ik zag dat steeds meer bedrijven met vragen zaten rond digitale transitie en hiervoor op zoek waren naar persoonlijke begeleiding. Daar wou ik graag een oplossing voor bieden.”

In 2015 sloot hij zich aan bij Bryo, dat hij leerde kennen via een roadshow in Gent. Hier kreeg zijn idee steeds meer vorm. Sinds 2016 focust hij zich dan ook op de uitbouw van Storygraaf samen met zijn vennoot. “Nico heb ik leren kennen via een contact uit mijn Bryo-netwerk. Ik was op zoek naar iemand met ervaring in sales en marketing, wat een mooie aanvulling vormt op mijn eigen technische kennis. Waar Nico vooral focus legt op externe communicatie, identiteit en klantenbinding, stuur ik vooral aan op kwaliteit en continue verbetering van bestaande diensten. Dagelijkse overlegmomenten zorgen voor een optimalisatie van onze bedrijfsvoering.”

 

Marketing op maat

De focus ligt op de visuele voorstelling van een bedrijf waardoor de betrokkenheid met klanten stijgt. “Door met interactieve beelden te werken geef je je klanten immers een originele kennismaking met het bedrijf en houden ze deze indruk langer vast. Kortom, een 360° virtuele tour is een digitale opendeurdag. Je nodigt klanten echt uit om een kijkje te komen nemen. Het wekt interesse en schept een band met de klant. Je hebt duidelijk niets te verbergen en openheid creëert vertrouwen.”

 

“Elk project dat we doen is anders, dat maakt het zo uniek en uitdagend.”

 

“Elk project dat we doen is anders, dat maakt het zo uniek en uitdagend.” Voor een uitvaartcentrum hebben we bijvoorbeeld op een heel serene manier inkijk gegeven in het bedrijf om zo drempelverlagend te werken. Voor een kunstenares uit het Bryo-netwerk hebben we een virtuele galerij ontwikkeld als online portfolio. Voor een meeting center met twee prachtige lofts, hebben we onlangs deze ruimtes op een unieke manier in beeld gebracht zodat men de keuze heeft tussen dag- en avondsfeer. De virtuele tour geeft een meerwaarde aan hun website en communicatie.”

Naast 360°-beelden, begeleidt Storygraaf zijn klanten ook bij andere vormen van marketing. “Elke klant krijgt die gerichte aanpak op maat van zijn behoeften en zo bouwen we stilaan mooie langetermijnrelaties op.”

Dat hij enthousiast is over het Bryo-traject, steekt Tim niet onder stoelen of banken: “Zonder Bryo stond ik niet waar ik nu sta. De uitgebreide mogelijkheden om te netwerken en expertise op te bouwen, zijn van onschatbare waarde. Bovendien is er altijd iemand bij wie je terecht kan met vragen, dat geeft een goed gevoel.”

 

Foto: Dirk Leemans

 

Contactpersoon

Proximus
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad