Yousra Rifi startte sinds kort met haar bedrijf NIYA. Na ettelijke jaren in Jordanië te hebben vertoefd blijft haar hart toch nog steeds sneller slaan voor alles wat te maken heeft met het Midden-Oosten. De ontwikkelingen op gebied van innovatie, retail, marketing en toerisme zitten echt binnen haar interesseveld en expertise.
NIYA werd opgestart in tijden van Corona, tijdens de lockdown begon Yousra haar netwerk in het Midden-Oosten opnieuw te contacteren met meerdere vragen rond mogelijke samenwerkingen met de Belgische markt. Zoals we allemaal ondervonden werd de wereld plots veel digitaler dan voorheen, mensen werden gedwongen uit hun comfortzone te stappen.
Hoe verschillend we ook zijn, vanuit onze bril als ondernemer willen we altijd groeien!
Vanuit haar Marokkaanse/Belgische bril heeft ze vol fascinatie zitten kijken naar de invloeden van migratie op het werkveld in België. De zoektocht naar het begrijpen van het personeelslid met migratie roots, “de nieuwe Belg”, bleef maar groeien. Die fascinatie zette ze om in het begeleiden en geven van workshops voor bedrijven binnen de Belgische markt die streven naar een inclusieve werkvloer vanuit Management en HR consulting. Ze legt linken, maakt connecties, bouwt bruggen en kijkt naar de verschillende en gemeenschappelijke noemers op maat van de klant.
De interesse in Bryo werd gewekt door de individuele aanpak en de één op één coaching op maat. Maar zeker ook de interessante netwerkmomenten vanuit de behoeftes van de groep vormen een enorm pluspunt. Met trots mag ik mezelf de Voka Ambassadeur uit het Midden-Oosten noemen.