Skip to main content
  • Nieuws
  • Nieuwe partner Customer Collective ondersteunt leden in hun groeitraject

Nieuwe partner Customer Collective ondersteunt leden in hun groeitraject

  • 06/05/2021

Voka Antwerpen-Waasland en Customer Collective, het ecosysteem dat bedrijven ondersteunt om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten, kondigen een nieuw, inhoudelijk partnership aan. Het doel van de samenwerking is om leden van Voka Antwerpen-Waasland te ondersteunen in hun groeitraject aan de hand van de kennis van Customer Collective.

“Groei is onze gemene deler”, legt Alexandra Steel, Client Service Director bij Customer Collective uit. “Het is de missie van beide partners om ondernemers te ondersteunen doorheen hun groeitraject. Ondernemerschap is ook een waarde die ons verbindt, net als thought leadership. Voka is thought leader op vlak van ondernemen, wij op vlak van marketing.”

Informeren en inspireren

Customer Collective zal leden van Voka Antwerpen-Waasland de komende drie jaren op verschillende manieren ondersteunen. In eerste instantie biedt het ecosysteem trainingen aan rond (digitale) marketing – en dat als exclusieve partner. Hun trainingsaanbod sluit aan bij Plato, het lerend netwerk van Voka, dat zich focust op drie pijlers: kennisoverdracht, ervaringsuitwisseling en netwerking. “Als bedrijfsleider is het uitermate belangrijk om te blijven investeren. Via het trainingsplatform Plato willen wij KMO’s inspireren en onze kennis over marketing en groei overdragen. De trainingen die we organiseren gaan bijvoorbeeld over digitale marketing, zoals growth marketing en iOS 14, maar ook over klassiekere marketing topics zoals segmentatie”, licht Lies Taerwe, Managing Director van The House of Marketing, toe.

Naast de trainingen komen bedrijfsleiders ook in contact met Customer Collective via (virtuele) netwerkevents en een maandelijkse column in het magazine Ondernemers. “Voka Antwerpen-Waasland beschikt over een groot online netwerkplatform. Wij zullen regelmatig aanwezig zijn op events, zoals bijvoorbeeld de Virtuele Vrijdagen, een initiatief om ervaringen en adviezen uit te wisselen. Onze rol daarin is bedrijfsleiders op de hoogte brengen van de laatste trends en aantonen hoe marketing een hefboom van groei kan zijn. Onze maandelijkse column is een aanvullende manier om tips, best practices en handvaten te delen over trending thema’s”, aldus Lies Taerwe.

“Door een partnership aan te gaan met Customer Collective halen we de expertises van 4 bedrijven in huis. In deze snel veranderende tijden is het meer dan ooit belangrijk om relevant te blijven en op de juiste manier met de doelgroep te communiceren.

Luc Luwel, gedelgeerd bestuurder Voka Antwerpen-Waasland

Win win

Als onderdeel van Customer Collective zal Upthrust, gespecialiseerd in full-funnel growth marketing, zowel ondernemers als Voka Antwerpen-Waasland zelf begeleiden. “Onze focus ligt op growth marketing, een data-gedreven en resultaatgerichte manier om aan meetbare en schaalbare marketing en sales te doen. Met die aanpak ondersteunen wij Voka Antwerpen-Waasland ook inhoudelijk om hun marketing naar een hoger niveau te brengen”, zegt Dennis De Cat, founder en Managing Director van Upthrust. “Dat Voka zo zelf kan ervaren wat growth marketing inhoudt, is een grote meerwaarde. Wij leren hun leden welke marketingtechnieken echt werken.”

“Door een partnership aan te gaan met Customer Collective halen we de expertises van 4 bedrijven in huis. In deze snel veranderende tijden is het meer dan ooit belangrijk om relevant te blijven en op de juiste manier met de doelgroep te communiceren. Marketing technologie zal hierin de komende jaren een steeds belangrijkere rol spelen en samen met Customer Collective kunnen we onze leden hierrond informeren en inspireren”, aldus Luc Luwel, CEO van Voka Antwerpen-Waasland.

Customer Collective werd gelanceerd eind maart 2021. “Ons gloednieuwe ecosysteem bundelt de expertises van verschillende entiteiten om bedrijven succesvolle, commerciële transformaties aan te bieden waarin hun eindklant centraal staat”, legt Alexandra Steel, Client Service Director bij Customer Collective uit. “Customer Collective verenigt marketing gigant The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management met haar spin-off Upthrust, Belgische leider in growth marketing, Grava, een vooruitstrevend digitaal acceleratiebureau, en Dignify, een agency met expertise in de implementatie van marketingtechnologie.”

Meer info over onze nieuwe partner vindt u op de website.

Welt white paper
Gosselin
CapitalAtWork
Customer Collective
Deloitte
De Ridder
facilicom
GSJ Advocaten
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
SD  Worx
Tormans