Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Michiel Ceyssens (De Kletskop): “Een goede pitch is cruciaal om te groeien als ondernemer”
  • 11/01/2021

Michiel Ceyssens (De Kletskop): “Een goede pitch is cruciaal om te groeien als ondernemer”

Als ondernemer heb je wel een goed idee, maar weet je het ook goed te brengen? Wie nog moeite heeft met de zogenoemde ‘pitch’, kan op maandag 18 januari terecht bij Voka – KvK Limburg. Dan geeft Michiel Ceyssens van De Kletskop al zijn geheimen prijs tijdens ‘Perfect your pitch’. Maar hij licht nu ook al graag een tipje van de sluier…

Michiel CeyssensHoe heb je zelf het belang van een goede pitch ondervonden?

Michiel: “Als startende ondernemer merk je dat in ieder departement van de organisatie nood is aan daadkrachtige informatie. Dat gaat van leveranciers tot medewerkers. Iedereen wil weten wat er nu precies gedaan wordt, zonder een ellenlange uitleg te krijgen. Wanneer je begint met de opstart – in mijn geval van een horecazaak – en je praat met mogelijke partners, dan is er één gouden regel: facts are friendly. Ik heb ondertussen wel geleerd dat ik direct, duidelijk en recht door zee moet zijn wanneer ik met anderen praat over de zaak.”

Kan je al drie tips geven voor een goede pitch?

Michiel: “Ten eerste moet je je houden aan het KISS-principe: keep it short and simple. Ten tweede moet je je ervan bewust zijn dat non-verbale communicatie zeker zo belangrijk is als verbale communicatie. Ten derde is het belangrijk voor je pitch dat je een goede mix maakt van je eigen doelstelling en de ‘what’s in it for me’ van de ontvanger. Voor meer tips moet je naar de workshop komen.” (lacht)

“Ik heb ondertussen geleerd dat ik direct, duidelijk en recht door zee moet zijn.”

Waarom moeten ondernemers zeker naar je workshop komen?

Michiel: “Ik ben zelf heel bewust bezig met de voortdurende ontwikkeling van nieuwe vaardigheden. Zowel in mijn dagelijkse expertise als daarbuiten. Dat lijkt me ook een noodzaak voor elke ondernemer. In mijn workshop mag je je verwachten aan bruikbare handvaten, die je meteen kan toepassen in je huidige manier van presenteren en pitchen. Zo, was dat een goede pitch?” (lacht)

 

Volg de workshop op 18 januari en ontdek wat onze groeitraject Plato  voor jou kan betekenen.

  • Deelname is gratis en mogelijkheid tot on-/offline volgen >> Schrijf je in
  • Of neem rechtstreeks contact op met onze collega Chloe Rutten

Contactpersoon

Chloë Rutten

Senior coördinator Plato

Artikel uit publicatie

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo