Skip to main content
  • Nieuws
  • Maak kennis met Sofie Carlier, initiatiefnemer van Chicaz, mét z

Maak kennis met Sofie Carlier, initiatiefnemer van Chicaz, mét z

  • 29/04/2022

Sofie Carlier van Chicaz promoot natuurlijke verzorgingsproducten en cosmetica naast een gezonde levensstijl. Dat doet ze elke dag opnieuw, sprankelend én met de glimlach. Klanten die bij haar over de vloer komen, voelen die happy vibe onmiddellijk. Sofie heeft trouwens een boontje voor de letter z. Dat merk je meteen op haar website. 

sofie carlier

 

Van kleuterleidster tot ambassadeur van natuurlijke cosmetica

Het was vooral het karakter van Sofie dat haar het ondernemers­pad opstuurde. “Ik heb tien jaar als kleuterleidster gewerkt, maar ik paste niet echt in het systeem van het onderwijs, daarvoor ben ik te fel. En in het onderwijs hebben ze toch graag leerkrachten die binnen de lijntjes kleuren”, vertelt Sofie. “Op zoek naar iets anders besloot ik een cursus visagie te volgen en dat is eigenlijk volledig uit de hand gelopen. Op mijn stageplaats ben ik in het weekend als freelancer aan de slag gegaan. Erna volgde ik nog een opleiding hairstyling, en nog een paar andere. Eerst werkte ik als freelancer halftijds naast mijn job in het onderwijs, tot ik uiteindelijk de sprong waagde en honderd procent voor Chicaz koos.” 

De letter z springt er overal uit

Op de website wordt er echt gespeeld met de letter z. “Voor mij moest het van in het begin goed zitten. Alles – website en winkel – moest er aantrekkelijk uitzien én klinken. Het idee van die speelse z komt van het reclamebureau en tot nu toe vind ik het nog altijd een prachtvondst. We bieden behandelingen aan onder de naam fa­cialz, nailz, browz, lashez, allemaal voor Chicaz”, lacht Sofie.

 

“Ik vind het belangrijk mijn kennis op een hippe en aantrekkelijke manier over te brengen.”

Initiatiefnemer Chicaz

 

Gezonde pijlers van Chicaz 

“Bij ons ligt de klemtoon in de eerste plaats op natuurlijke gezondheid”, legt Sofie uit. “We bieden gezonde schoonheidsproducten aan en proberen daarbij ver weg te blijven van het geitenwollensokkensfeertje dat rond natuurlijke cosmetica hangt. Ik geef het toe, in het begin was ik ook sceptisch. Maar toen ik de natuurlijke producten grondig leerde kennen en de opvallende resultaten zag, werd ik super­enthousiast. Ik vind het belangrijk mijn kennis op een hippe en aantrekkelijke manier over te brengen. Op een van onze producten staat de volgende quote die het eigenlijk helemaal zegt: ‘Why cleanse your skin with chemicals when you can do it with coconut and sugar? Really, why?’ Waarom je huid insmeren met chemische bestanddelen terwijl het allemaal zo natuurlijk kan?”

Chicaz wil een happy place zijn

“Mijn zus Julie en ik zijn hier graag, we houden van wat we doen en stralen dat ook uit. We willen laagdrempelig zijn en iedereen van harte welkom heten, mensen kunnen hier gewoon een kopje koffie komen drinken”, lacht Sofie. In de zaak houdt Sofie zich allround bezig met de schoonheidsbehandelingen en de winkel. Zus Julie focust zich meer op het diëten en een gezonde levenswijze. “Mijn zus is daar niet alleen grondig voor opgeleid. Ze leeft haar passie écht en weet haar enthousiasme op de klanten over te brengen.”

Sofie maakt nog niet zo heel lang deel uit van Jong Voka, maar tot nu toe is ze alleen maar positief. “Ik leer zeer graag bij en denk dat Jong Voka daar de ideale plek voor is. Ik zie de bijeenkomsten niet zozeer als een kans om te netwerken, wel als de plaats om ideeën uit te wisselen, te leren en te delen met elkaar”, lacht Sofie. ◀ 
 

Word nu lid van het strafste netwerk voor jonge ondernemers! 
Klik hier

Contactpersoon

Laurens Kuijpers

Coördinator Jong Voka Limburg

Artikel uit publicatie