Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Kernteam streeft naar indrukwekkend spektakel, appreciatie van collega's is groot

Kernteam streeft naar indrukwekkend spektakel, appreciatie van collega's is groot

  • 29/09/2023

Als er bij Cegeka een feest in de lucht hangt, stroopt een vast team van collega’s de mouwen op om er een heus spektakel van te maken dat door iedereen gesmaakt wordt. “Naarmate het aantal medewerkers is toegenomen, is de interne groep om een feest op poten te zetten evenredig gegroeid”, weet Sonja Nouwen, die samen met Griet Vanrijkel, An De Hert en Larissa Ruffolo de drijvende kracht is achter het Cegeka-personeelsfeest. “We houden de teugels strak in handen, zodat we binnen budget blijven en er voor elk wat wils op het programma staat.”

“Het is begonnen met de organisatie van een etentje voor de eerste 30 medewerkers, vervolgens gegroeid tot feestjes voor enkele honderden, tot nu, de echte corporate events met meerdere duizenden aanwezigen”, vertellen Griet Vanrijkel, An De Hert en Larissa Ruffolo. “Het fijnste aan het meewerken aan dit event is dat iedereen binnen het bedrijf telkens enorm uitkijkt naar het personeelsfeest en heel nieuwsgierig is naar wat het uiteindelijk zal worden. De appreciatie is enorm, en dat schept voor ons veel voldoening. Gezien de huidige omvang van Cegeka is het uiteraard niet meer mogelijk om alles in eigen beheer te doen. We verzamelen tijdens het jaar wel nog goede ideeën, van mogelijke thema’s, toffe bands, dj’s en andere acts die in aanmerking komen. Vervolgens worden onze suggesties aangevuld met de input van een evenementenkantoor. Zij zorgen niet alleen voor de praktische uitwerking, maar helpen ook met het aanreiken van nieuwe ideeën en concepten om er telkens een geslaagd en sfeervol samenzijn van te maken. Met het kernteam van de werkgroep houden we wel de teugels in handen, zodat we zeker binnen het budget blijven en erover waken dat alle aanwezigen binnen het gekozen concept aan hun trekken komen.”
 

Personeelsfeest Cegeka


Peppe als bemiddelaar

Een ongetwijfeld memorabel evenement was het personeelsfeest van 2022, toen Cegeka het 30-jarige bestaan vierde aan de voet van de Cegeka Arena, het stadion van KRC Genk. “We hadden door corona 2 jaar geen feest kunnen geven, dus was er veel goesting om nog eens ongeremd en informeel alle collega’s bij elkaar te krijgen”, herinnert Sonja Nouwen zich. “Bovendien vierden we het 30-jarige bestaan van Cegeka, en daar was extra budget voor vrijgemaakt. Een uitzonderlijke situatie, die vroeg om een spraakmakend feest.”

En dat werd het ook. Meer dan 3.000 collega’s en hun partners beleefden een topdag in een heuse festivalsfeer, met als hoofdact een optreden van Dimitri Vegas en Like Mike. “We droomden er wel van om hen op onze affiche te krijgen, maar dat leek in eerste instantie onhaalbaar. Ze zijn het gewoon om voor een veel groter publiek op te treden. Maar het is dankzij Peppe van La Botte, een goede vriend van de dj’s, dat zij toch overtuigd konden worden.” Het werd een onwaarschijnlijk succes, waar niet alleen de Cegeka-medewerkers en hun naasten, maar ook buitenstaanders uit het hele land nog maanden over nagekaart hebben.
 

Sonja Nouwen, Cegeka
Sonja Nouwen, Cegeka


Appreciatie

Dit jaar in juni was het personeelsfeest van een meer bescheiden omvang. “Het hangt natuurlijk af van het beschikbare budget”, weet Sonja Nouwen. “Een van de kernwaarden van Cegeka is op een kostenbewuste wijze omgaan met onze middelen. Daarom wordt er niet ieder jaar een feest gegeven als dat van ons 30-jarige bestaan. Maar daarom is het niet minder gezellig. Integendeel. Dit jaar kaderde het thema in de outlaws-sfeer, met dj’s verspreid over verschillende podia. De sfeer zat er opnieuw goed in, en de tevredenheid van de aanwezigen was zeker zo hoog. En dat is uiteindelijk wel het doel van ons personeelsfeest: onze medewerkers en hun partners bedanken voor het harde werk. De cohesie van de teams kan op deze manier versterkt worden. Het personeelsfeest leeft binnen de organisatie en zorgt voor de nodige schwung op de werkvloer. Zelfs onze Nederlandse collega’s zakken er massaal voor af naar Limburg, wat er dan ook voor zorgt dat heel wat hotels en B&B’s in de regio dat weekend volzet zijn. Wij kijken alvast uit naar de volgende editie!” 

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie