Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Julie Vets, GOFLUO: “Tijd voor de sprong over de oceaan”

Julie Vets, GOFLUO: “Tijd voor de sprong over de oceaan”

  • 18/01/2024

Met fluohesjes in alle kleuren van de regenboog veroverde GOFLUO in vijf jaar tijd België en Europa. “Nu is het tijd om de sprong over de oceaan te wagen, naar de Verenigde Staten,” zegt oprichter en CEO Julie Vets.
 

Julie Vets: “Het idee voor GOFLUO ontstond in 2016 toen ik zwanger was van Aurélia. Rosa-Lilly was twee en ging bijna naar de kleuterschool. Elke dag passeerde ik kinderen en ouders met van die saaie, gele fluovestjes. Ik werkte in de modesector en zag mezelf of mijn dochters niet met zo’n hesje rondlopen. Dus bedacht ik een collectie en maakte een businessplan op voor prachtige fluohesjes voor kinderen met glitters, franjes en stoere prints.”

Elke dag passeerde ik kinderen en ouders met van die saaie, gele fluovestjes.

Julie Vets, CEO GOFLUO

De sprong van businessplan naar lancering van GOFLUO maakte Vets in 2018. “Het moeilijkste in deze fase was om de fluovestjes gecertificeerd te krijgen en verkooppunten te zoeken voor dit nieuwe type kledingstuk. Dealers waren sceptisch en vroegen zich af waarom iemand geld zou geven aan een fluovest.”

Voor jong en oud

Intussen groeide GOFLUO uit van merk voor modebewuste fietsende families tot hip outdoor-accessoire voor volwassenen. “Volwassenen bleken even blij met GOFLUO als kinderen, en ook honden hebben trouwens hun eigen hesje. Mijn droom is om ooit een eigen winkel te hebben met een volledige GOFLUO-collectie. Maar eerst wil ik de VS veroveren.”

In de kaart van de Verenigde Staten die op het hoofdkwartier van GOFLUO hangt, zitten punaises geprikt van New York tot Toronto. “We hebben er momenteel al 33 verkooppunten. Via internationale beurzen konden we dit najaar ook veel nieuwe contacten leggen. De grootste uitdaging bij deze sprong is dat de VS een enorm groot land is.”

Performance scoort

“In de VS functioneert de markt anders dan bij ons. We mikken er vooral op volwassen lopers en hikers, niet alleen op fietsende families, ook al is er een groeiende e-bikecommunity. In tegenstelling tot in Europa, waar ons modieuze design klanten meteen aanspreekt, let de Amerikaan in de eerste plaats op ‘performance’. De praktische functionaliteit komt er dus op de eerste plaats, de modieuze look op de tweede.”

Contactpersoon

Sandy Panis

Content manager

imu - vzw - scholtz
imu - vzw - obd3

Artikel uit publicatie