Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Jong Voka Vlaams-Brabant bekroont beste pop-up van Leuvense UCLL-studenten

Jong Voka Vlaams-Brabant bekroont beste pop-up van Leuvense UCLL-studenten

  • 24/02/2023

Voka - Kvk Vlaams-Brabant, Webhero, JBC en VlaJo reiken prijzen uit voor beloftevol ondernemerschap

Donderdagavond 24 maart stelden 19 laatstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement aan de UCLL hun pop-up voor aan vier specialisten uit het bedrijfsleven: Voka-KvK Vlaams-Brabant, JBC, VlaJo en Webhero. Daarbij vielen de jonge ondernemers van de vier pop-ups in de prijzen: ‘beste pop-up’, ‘beste omnichannel’ en ‘beste webshop’. “We willen hen een duwtje in de rug geven om hun traject als ondernemer verder uit te bouwen”, aldus de prijsuitreikers. Nog tot 4 maart zijn de pop-ups op de Bondgenotenlaan 119 in Leuven te bezoeken.

Sinds 17 februari palmen 19 laatstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement, keuzetraject Kmo en Ondernemen, een stukje van de Bondgenotenlaan in met hun creatieve ondernemersconcepten. De samenwerking met gevestigde namen die studenten ondersteunen en feedback geven, is essentieel volgens UCLL pop-upcoach Karine Appeltans: “De relatie met het werkveld is erg belangrijk en zo krijgen ze van daaruit ook van ervaringsdeskundigen een rechtstreekse reactie en tips. Ondernemen is ook netwerken!”

beste pop-up

Jong Voka Vlaams-Brabant bekroont 'beste pop-up'

​Gedelegeerd bestuurder Kris Claes overhandigde in naam van Jong Voka Vlaams-Brabant, de netwerkcommunity voor ondernemers en high potentials onder de 40 jaar van Voka - Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant, voor het tweede jaar op rij de overkoepelende prijs van ‘beste pop-up’. De leden van Jong Voka kozen uit de vier pop ups de winnaar van de UCLL Pop Up Award. Kris Claes: "Vanuit Voka - KvK Vlaams-Brabant moedigen we graag initiatieven aan rond ondernemerschap, en zeker jong ondernemerschap. Naast een award geven we de winnende studenten ook een traject van de starterswerking Bryo cadeau waarmee ze hun ondernemerskills verder kunnen ontwikkelen."

De gelukkige winnaars zijn de 4 studenten achter Second Time Around. Naast de samenwerking met UCLL ondersteunen Jong Voka en Voka - KvK Vlaams-Brabant ook met tal van andere initiatieven jonge student-ondernemers. Bryo Student, de starterswerking van Voka - KvK Vlaams-Brabant, ​ bereikt jaarlijks een 200-tal ambitieuze studenten uit verschillende trajecten. Ook ondersteunt Jong Voka studenteninitiatieven. 

Andere awards

JBC deelde de prijs “Omnichannel Award” uit aan Second Time Around. Zij onderscheidden met een duurzaam en sterk maakverhaal. Ze produceren namelijk zelf een aantal van hun producten en hebben daar een financieel sterk maar eerlijk verdienmodel achter.

De award voor beste webshop werd uitgereikt door Webhero. Manu-Elle ging met deze prijs aan de haal dankzij een goede webflow die ervoor zorgt dat klanten makkelijk hun weg vinden in het aankoopproces. Hun klanten ontdekken snel wat de shop te bieden heeft en ook de check-out verloopt vlot. 

Tenslotte waren er ook twee verrassingsawards vanuit VlaJo. Ze kozen de award voor doorzetting, gewonnen door Tea for You. Ze sleepten de prijs in de wacht met hun ondernemersproces: na een hobbelig parcours slaagden zij erin om snel te groeien en een waardevol concept te laten openbloeien tot een mooie shop. De tweede award ging naar het team dat het best weergeeft dat ondernemen ook fun is. Deze keuze viel op Hagelandse Vrienden omwille van de energie en het enthousiasme die de vrienden uitstralen. De ondernemerspassie van de groep werkt aanstekelijk en moedigt oprecht aan om lokaal te kopen. Beide pop-ups krijgen tickets naar het VlaJo NextGen fest dat zal doorgaan in Walibi op 14 mei.

Contactpersoon

Tiffany Mestdagh

Woordvoerder & Communicatie

Proximus