Skip to main content
  • 19/01/2021

Jaaractieplan Account Management

Account Management kan tevreden terugblikken op 2020: het was het jaar van de hoogste lidgeldinkomsten ooit. Maar toch zit het aantal Voka-leden in dalende lijn. De doelstelling voor 2021 is om een positieve balans te krijgen door nieuwe leden. Daarnaast zet Account Management ook nog in op 4 werven. Hieronder geven we meer uitleg. 

1. Slimme data

Op basis van slimme data wil Account Management op het juiste moment de juiste diensten en producten aanbieden aan de juiste leden. Hoe? Met een doorgedreven analyse van de bestaande data om zo de trends in kaart te brengen. 

2. Digitalisering

De upgrade van CRM is ook van belang voor de werking van account management. Daarom worden er opleidingen voorzien voor het gebruik van de nieuwe CRM. Daarnaast worden er ook handleidingen opgesteld rond best practices. 

3. Lidgeld post corona

Account Management kiest voor een bevriezing van de lidgelden in 2021. Daarnaast zal er een FAQ ontwikkeld worden voor eerste hulp bij vragen rond lidgeld in corona-tijden rond 4 pijlers:

  1. Antwoord op vragen die te maken hebben met wat Voka gedaan heeft in de coronacrisis
  2. Antwoord op vragen die te maken hebben met het gebrek aan (fysieke) events
  3. Antwoord op vragen van bedrijven naar bijkomende modaliteiten (niet betalen, gespreid betalen, minder betalen,…)
  4. Antwoord op vragen naar uitleg over gehanteerde formule 

4. Interne organisatie

Om de goede en constructieve samenwerking tussen CC Account Management verder te zetten, wordt er in 2021 ook ingezet op de interne organisatie: 

  • Elke entiteit doet een ledenbevraging en deelt zijn lessons learned.
  • President's tables on tour worden opgezet zodra het terug fysiek kan. De aanpak hiervan wordt individueel per kamer bekeken. 
  • Vier keer ACMA-fest per jaar, twee keer digitaal en twee keer fysiek. 
Welt white paper
Proximus
Gosselin