Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Inhoud voorop bij het netwerk KMO-Bedrijfsleiders Seattle

Inhoud voorop bij het netwerk KMO-Bedrijfsleiders Seattle

  • 02/05/2023

Als medezaakvoerder van VOS technics, een familiebedrijf dat al sinds 1986 industriële koelinstallaties bouwt, weet Kristof Onckelinx als geen ander waar kmo-bedrijfsleiders wakker van liggen. Die ervaringen deelt hij graag met collega-ondernemers via het netwerk KMO-Bedrijfsleiders Seattle. Hoe zet Kristof als voorzitter dit netwerk op de kaart?

Kristof Onckelinx (VOS Technics)


Aan het roer van een bloeiend familiebedrijf

“Samen met mijn broer sta ik aan het roer van VOS technics”, legt Kristof uit. “Onze ouders richtten het bedrijf in 1986 op. Zij waren Voka lid, en mijn broer en ik namen de fakkel over. In 2011 nam ik deel aan een Platotraject, wat een erg leerrijke ervaring was. Zo’n zeven jaar geleden stapte ik in het netwerk KMO-Bedrijfsleiders Seattle. Het was een openbaring om te horen dat andere ondernemers gelijkaardige highs en lows kenden.”

Inspirerende stuurgroep

Vandaag is Kristof voorzitter van dit netwerk, en die taak voert hij vol passie uit. “Met dank aan mijn stuurgroep – Klaas Clerckx (Allimex), Peter Piccard (Engenius) en Pascal Segers (Pascal Segers Interieurconcepten) – die de lat voortdurend hoog legt bij het samenstellen van ons netwerkprogramma”, zegt Kristof. “Als voorzitter wil ik blijven waken over een kwalitatief hoogstaand netwerk dat Limburgse kmo bedrijfsleiders verbindt, inspireert en uitdaagt.”

Elkaar uitdagen

Elkaar blijven uitdagen. En die uitdagingen op een open, directe en discrete manier met elkaar bespreken. Dat is waar het volgens Kristof om gaat: “In ons netwerk staat inhoud zeker centraal, maar even belangrijk zijn het delen van ervaringen en elkaar aanmoedigen. Ons netwerk telt achttien leden die erg betrokken zijn: bij elke activiteit zijn zo’n veertien leden aanwezig. Dit bewijst hoe solide ons netwerk is!”

"In ons netwerk gaat het om inhoud, het delen van ervaringen en elkaar uitdagen."

Interactieve discussies

Een van de bekommernissen van Kristof is dat de netwerkgroep niet uit haar voegen barst. “Een groep van maximaal twintig leden is ideaal om interessante en interactieve discussies te garanderen. Ook zijn we best streng in de selectie van nieuwe leden: de focus moet blijven liggen op leden die voluit gaan voor inhoud, niet voor commerciële praatjes. Ik ben alleszins vol lof over de inspanningen die Voka – KvK Limburg levert in het aanbrengen van interessante leads.”

Laagdrempelig netwerkprogramma

Dat de leden van dit netwerk een hoge betrokkenheid tonen, blijkt ook uit de vele inhoudelijke suggesties die Kristof en zijn stuurgroepleden ontvangen. “We passen onze shortlist van netwerkactiviteiten vaak aan op basis van deze suggesties. De voorbije maanden passeerden tal van interessante topics de revue, zoals de metaverse en visionair personeelsbeleid. In maart trokken we richting Bordeaux voor onze jaarlijkse buitenlandse trip. En ik kijk al uit naar onze afsluitende netwerksessie van eind juni, waar we in een sfeervolle locatie afscheid nemen van het voorbije seizoen.”

Contactpersoon

An-Sofie De Gruyter

Coördinator netwerken

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?