Op 22 oktober organiseerden Alfaport Voka en Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland hun tweede HR-BREAK.
De opzet is om hr-professionals aan te moedigen om kwalitatief te netwerken en kennis te delen rond cases. Zo'n 15 hr-medewerkers waren aanwezig en twee bedrijven brachten een interessante case. Daarna werd er in groepjes een intervisie gehouden. Een inspirerende middag dus!
Waarop wachten met de loonsubsidie? Geef perspectief aan ondernemers én medewerkers
Met meer dan 400.000 tijdelijke werklozen en een coronacrisis die al een jaar aansleept, is er nood aan perspectief. Een exitplan met een loonsubsidie als alternatief voor inactiviteit en tijdelijke werkloosheid kan een wezenlijk verschil maken, in de reis- of de eventsector onder andere. De tijd daarvoor dringt.
100x100 - De carrièretip van Sam Daems (B&R): 'Wil je vooruit, wees dan ondernemend en netwerk'
ASATT (A Seat At The Table) en Voka bundelden de krachten om 100 top-CEO’s en 100 jongeren ideeën te laten uitwisselen op de grootste ‘online speeddate’ van het jaar, op 15 februari.
Wij laten hier Sam Daems, gedelegeerd bestuurder van B&R Bouwgroep aan het woord. De sleutel tot een geslaagde carrière volgens hem? Ondernemen, en een sterk netwerk uitbouwen.
Voka en UGent bereiden doctoraatsonderzoekers voor op de bedrijfswereld
Voka Oost-Vlaanderen en UGent brengen met het eenjarige traject 'From PhD to SME' de werelden van doctoraatsstudenten en postdoctorale onderzoekers (PhD’s) samen met die van KMO’s.
Wil je je kennis over de douaneregelgeving uitdiepen of opfrissen? Tijdens deze online opleiding krijg je niet enkel inzicht in de douanewetgeving, maar leer je ze ook correct toepassen. Verwacht je aan een praktijkgerichte douanestoomcursus die je onderdompelt in de belangrijkste douanebasisbegrippen, -documenten, en -procedures.
Op vrijdag 5 maart organiseren we met Voka Oost-Vlaanderen Voka Xpertfinder - Digitalisering. Een hele dag informeren en inspireren we over digitalisering. Met verschillende praktijkcases (gebracht door experts) tonen we aan dat digitaliseren helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. In de namiddag matchen we experts en bedrijven individueel voor een optimale begeleiding in het digitalisatieproces.
Documenten van A tot Z bij internationale handel 2020
Bij het voeren van internationale handel komt een hele stortvloed aan documenten en paperassen kijken. Het blijft echter van kapitaal belang om door het bos de bomen te blijven zien, want inefficiënte documentenopvolging brengt risico's met zich mee en dit onder meer op het vlak van btw en douane.
Een correcte documenten-flow kan u bijvoorbeeld heel wat kosten besparen achteraf. Het is zaak om de risico's te beperken en u in te dekken met een efficiënte afhandeling van de administratie. Gedurende dit praktische seminarie zal hierop dieper worden ingegaan aan de hand van een aantal voorbeeldtransacties.
Kortom: een niet te missen seminarie voor wie op een praktisch ingestelde manier zijn kennis van alle documenten bij internationale handel wenst bij te schaven.