Skip to main content
  • Nieuws
  • Hoe heeft de jeugd de plotse confrontatie met het digitaal afstandsonderwijs ervaren?

Hoe heeft de jeugd de plotse confrontatie met het digitaal afstandsonderwijs ervaren?

  • 31/08/2020

Deze week openen de schoolpoorten weer na een welverdiende zomervakantie, gelukkig maar....! Tijdens de coronacrisis werd onze jeugd plots met digitaal afstandsonderwijs geconfronteerd. Ze zagen, zeker in het begin, vele voordelen, maar ondervonden na verloop van tijd ook nadelen. Bekijk hier wat de jongeren er zelf van vinden! 

Lise Casteleyn, vijfde middelbaar Wiskunde-Wetenschappen

Lise Casteleyn, die wiskunde-wetenschappen studeert in het vijfde middelbaar, is al bij al enthousiast over het digitaal afstandsonderwijs. Al had ze soms ook wel minder productieve dagen...

Bram Lemmens, vijfde leerjaar

Bram Lemmens die in het vijfde leerjaar zit, vond het wel leuk dat hij zelf kon bepalen wanneer hij wat deed. Maar miste toch zijn klasgenoten en meester omdat ze elkaar nu niet konden helpen.

Stef Soons, student communicatiemanagement

Stef Soons, student communicatiemanagement ziet heel wat voordelen zoals de mogelijkheid om de lessen rustig te herbekijken. Maar er zijn ook nadelen: het gebrek aan sociaal contact bijvoorbeeld en lessen die soms te laat online kwamen.

IMU - Sport Vlaanderen
VZW_IMU_GROUPS
IMU - Altez 0110
ING
SD  Worx