Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Gepassioneerde ondernemer in beeld

  • 01/02/2024

Deze maand gaan we op bezoek bij Jeroen Olaerts, een jonge ondernemer die de smaak van het ondernemerschap al op de schoolbanken te pakken kreeg. “Tijdens mijn humanioratijd was ik vaak de fotograaf van dienst tijdens schoolfuiven. Vandaag ben ik nog altijd gepassioneerd door foto en video. Met mijn zelfontwikkelde videomontagetool EXID wil ik die passie met zoveel mogelijk mensen delen.”

Jeroen Olaerts
Leeftijd: 29 jaar
Aantal jaren zaakvoerder: 8
Levensmotto: “All great things should be hard – Alle grootse dingen moeten moeilijk zijn.”

 

 

Met zijn bedrijf Point of View timmert Jeroen al ruim tien jaar aan de weg als producent van foto’s en video’s. Met zijn studieparcours legde hij alvast een stevige theoretische basis. “In 2010 schreef ik me in voor een opleiding Audiovisuele Vorming aan de Kunstschool in Genk. Tijdens deze opleiding kreeg ik via familie en vrienden vaak al opdrachten om foto- of videoreportages te maken. Daarom startte ik in 2012 mijn eigen bedrijfje Point of View op, om op die manier als freelancer aan de slag te kunnen gaan. Vandaag heb ik Point of View uitgebouwd tot een solide eenmanszaak, waarbij ik me omring met ervaren freelancers voor onder meer de ontwikkeling van nieuwe videotools.”

Lancering eigen videomontagetool
Een van de tools waar Jeroen de voorbije jaren hard aan gewerkt heeft, is EXID. “Op basis van mijn ervaring als foto- en videograaf speelde ik al een tijdje met het idee om een tool te maken waarmee mensen op een laagdrempelige manier zelf video’s kunnen maken. Foto’s zijn leuk, maar een video kan zoveel meer bevatten. Denk bijvoorbeeld aan een flitsende montage of zelfgekozen muziek die voor de juiste vibe zorgt. Met EXID heb je enkel je smartphone nodig om te filmen, waarna het platform de montage doet. Op die manier wordt het maken van leuke video’s ­kinderspel!”

Marktklaar product
Uiteraard gelooft Jeroen voor de volle 100% in zijn ondernemersidee. Dat enthousiasme wil hij vanaf nu graag delen met anderen. En ook hier komt zijn studieparcours goed van pas. “In 2021 studeerde ik af in Bedrijfs­management met afstudeerrichting Marketing”, geeft hij aan. “Ik koos de specialisatie Creativiteit & Innovatie. Met die theoretische bagage op zak voel ik me als ondernemer extra gesteund om marktonderzoek te doen en potentiële klanten aan te trekken.”

“Ga voluit voor je ondernemers­droom en omring je met experten als klankbord.”

Bryo ScaleUp biedt extra houvast
Een ander parcours dat zeer nuttig blijkt voor Jeroen, is het Bryo ScaleUp-traject. “Ik volgde eerder al Bryo StartUp, een fantastische starterscommunity waarin ik heel wat ervaringen kon uitwisselen met andere starters. Met Bryo ScaleUp kan ik enkele versnellingen hoger schakelen, om zo mijn marktklare product EXID succesvol te lanceren. Het traject is een ideaal platform om mijn kennis over sales & marketing, financieel management en het belang van partnerships bij te spijkeren. En uiteraard zijn contacten met coaches en andere collega-ondernemers goud waard! Want als er één ding is dat ik als jonge ondernemer al geleerd heb, dan is het wel om je voortdurend te omringen met kennis en advies. Durf te vragen! Heel wat ondernemers en experten delen hun expertise en ervaring graag met anderen, en daarvan moet je dankbaar gebruik maken.” ◀

Contactpersoon

Joeri Stoop

Senior adviseur eigenaars-ondernemers

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie