Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 12/10/2023

Het Bataljon, een groeiend creatief film agency, is opnieuw in de prijzen gevallen. Deze keer op het Cannes Corporate Media & TV Awards-festival. Het bedrijf ontving de begeerde gouden Dolphin Award voor "Beste Corporate Film" voor hun indrukwekkende productie voor The Brew Society.

(Gent/ Cannes, 12 oktober 2023) - Het Cannes Corporate Media & TV Awards-festival, dat plaatsvond in de bekende filmhoofdstad Cannes, ontving bijna 900 inzendingen uit meer dan 45 landen over de hele wereld. Met een streng beoordelingsproces, waarbij meer dan 70 juryleden betrokken waren, werden 130 inzendingen geselecteerd om de felbegeerde Dolphin Awards te ontvangen. Het Bataljon werd bekroond met zo’n Dolphin Award, die een hoogtepunt vormt in de erkenning van creatieve excellentie op het gebied van bedrijfsfilms.

The Brew Society

De winnende video, geproduceerd voor The Brew Society, belichaamt de missie van het bedrijf om 'goesting te geven' - een gevoel van verlangen en enthousiasme. De cinematografie van de film weerspiegelt een compromisloze benadering van kwaliteit, waardoor de kijker wordt meegenomen in de levendige sfeer van de brouwerij. De keuze voor Wim Willaert als de stem van de video voegt een authentieke West-Vlaamse ambacht toe, en de resulterende corporate film heeft niet alleen indruk gemaakt op de jury van het Cannes Corporate Media & TV Awards-festival, maar eerder al in 2022 de prijs gewonnen voor "Beste Corporate Film" op de Video Experience Day in Brussel.

"We zijn trots om opnieuw erkend te worden op zo'n prestigieus internationaal podium," vertelt Mathieu Stevens, Creative Director bij Het Bataljon en Voka Bryo ScaleUp alumni. "Deze prijs is een pluim voor ons wijs team en onze voortdurende inzet voor de crème de la crème. We zullen blijven inzetten op de stiel van film, voor ambitieuze merken die verhalen nodig hebben die blijven plakken."
Het Bataljon wil ook alle bedanken, waaronder de klant, The Brew Society, voor de samenwerking die heeft bijgedragen aan het succes van deze bekroonde corporate film.

Het Bataljon
Regisseur Mathieu Stevens en cameraman Fabrice Parent op het Cannes Corporate Media & TV Awards festival met hun Gold Dolphin Award


 

 

"Een video die zó leeft dat het schuim op onze mond komt. Eentje waar de goesting en West-Vlaamse ambacht vanaf druipt."

Over Het Bataljon

Het Bataljon is een film agency. Dat zeggen we niet om pretentieus te zijn, wel omdat ‘film’ een langer leven beschoren is dan ‘video’. De flavour of the day, daar hebben we niks mee. Wij maken liever de video waar de CEO zo trots op is dat ze hem als opener voor de website gebruikt.

Die trots, dat zit voor een stuk in iets maken dat klopt met het merk en de marketingdoelstellingen. Maar het zit evengoed in dat beetje je ne sais quoi. In dat shot dat doet lachen, of juist stil maakt. In beeld dat aankomt en vervolgens blijft hangen. Dat element dat je niet kan benoemen, maar maakt dat je een snaar raakt. 

Film die al die dingen mag en kan, die film willen wij maken. 

Founder Mathieu Stevens volgde eerder een Voka Bryo ScaleUp traject en maakt momenteel deel uit van het Voka Plato Young Leadership traject.

Ontdek de video hieronder

The Brew Society | CORPORATE VIDEO from Het Bataljon on Vimeo.

Voor meer informatie over Het Bataljon en hun bekroonde creatieve video's kunt u contact opnemen met:
Noah Henriques da Silva, Account Manager noah@bataljon.be
 

Bekijk zeker ook volgende opleidingen

Wil je meer weten over ons startersaanbod?

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Contactpersoon

Elise Van de Velde

Jong Ondernemen - Info & Advies