In 2014 startte Luc Jeurissen samen met Kristof Tilkin het uitzendkantoor Trixxo Jobs op. Vier jaar later kwam Frank Vliegen aan boord als CEO. Zijn ruime ervaring in de uitzendsector kwam en komt zeer goed van pas om van het familiebedrijf een toonaangevende speler in de sector te maken. Hoe kijkt Frank terug op het voorbije jaar? En wat zijn volgens hem de belangrijkste uitdagingen en opportuniteiten?

De sterkste groeier in uitzendmarkt
“Vandaag worden we in de uit-zendsector met heel wat uitdagingen geconfronteerd. Toch liggen we op schema om ons strategische groeiplan te realiseren”, geeft Frank aan. “Toen ik in 2018 als CEO aan boord kwam, telde Trixxo Jobs 13 kantoren en 30 medewerkers. Vandaag zijn dat circa 250 personeelsleden, gespreid over 40 kantoren in ons land. Tegen 2025 gaan we voor een omzet van 210 miljoen euro, onder meer door te blijven investeren in organische groei. Ook in Nederland – met momenteel 12 kantoren – is nog heel wat groei mogelijk. Hier willen we in 2025 zo’n 250 miljoen euro omzet draaien, wat ons totaal voor België en Nederland samen op 460 miljoen euro brengt. En ook in Duitsland zien we fantastische opportuniteiten.”
Beperkte impact coronacrisis
De coronapandemie – die ook in 2021 nog hevig woedde – had uiteraard een impact op Trixxo Jobs, al viel de impact volgens Frank mee: “In 2020 incasseerde de uitzendmarkt een klap van 20 procent. Wij realiseerden echter een organische groei van 20 procent. Vorig jaar haalden we zelfs 45 procent groei. Ik ben erg trots op al mijn medewerkers, die tijdens deze moeilijke periode een enorme drive en weerbaarheid toonden. Onze klanten apprecieerden die aanpak heel erg. Als kers op de taart sleepten we recent – voor de tweede keer op rij – de ambassadeurstitel van Trends Gazelle bij de Limburgse grote bedrijven in de wacht en behaalden we brons op nationaal niveau!”
Blijven werken aan duurzame relaties
“Binnen 3 jaar tot de top 10 van de uitzendkantoren behoren, dat is ons doel”, zegt Frank. “We zijn een echte groeiorganisatie, al moeten we voldoende aandacht schenken aan eventuele groeipijnen. In ons uitgebreide kantorennetwerk ‒ met sinds maart ook een eerste kantoor in Wallonië – ligt de focus op een uitmuntende klantenbeleving, persoonlijk contact en professionele groei. Ondanks de doorbraak van het hybride werken, dat zeker een meerwaarde heeft, blijven we maximaal inzetten op fysiek contact tussen collega’s en met klanten en kandidaten. Zo behouden we een sterke en duurzame band, met ook veel aandacht voor informele contacten.”
"Het voorbije jaar toonden onze medewerkers een enorme drive en weerbaarheid. Daar ben ik erg trots op!"
De kracht van interne begeleiding en opleiding
Waar binnen Trixxo Jobs ook volop werk van gemaakt wordt, zijn interne opleidingstrajecten voor medewerkers. Frank legt uit waarom: “Zoals mijn collega-ondernemers in dit Jaar verslag aangeven, loopt ook bij ons de zoektocht naar nieuw talent niet van een leien dakje. In het aanwervingsproces geloof ik heel sterk in de kracht van culturele fit, de juiste attitude en de handen uit de mouwen willen steken. We zoeken mensen met een goede mix van sociale en commerciële vaardigheden, die empathie en actief luisteren combineren met kort op de bal spelen in klantendossiers.” “Via onze eigen business school zetten we met Trixxo Jobs hard in op interne opleiding en training, om zo onze medewerkers gemotiveerd, productief én gelukkig te houden. En omdat rekrutering bij de naamsbekendheid begint, investeren we ook volop in employer branding. De Trixxo Arena en een samenwerkingsovereenkomst met Nina Derwael passen perfect in dit plaatje...”
Voka begeleidt en inspireert
Niet enkel de Trixxo-medewerkers spijkeren hun kennis en vaardigheden voortdurend bij. Ook Frank zelf heeft als CEO vaak nood aan nieuwe inzichten en inspirerende ideeën. “De netwerkactiviteiten en opleidingen van Voka zijn hiervoor ideaal”, bevestigt hij. “Real Leaders, CEO Forum 100x100,... ik kijk er steeds naar uit om collega ondernemers uit onze provincie te ontmoeten, zodat we in een professioneel en aangenaam kader van gedachten kunnen wisselen over de uitdagende en boeiende tijden waarin we leven en werken. Ook het komende jaar staat de deelname aan Voka-events op de agenda!”