Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Een intense werkplek waar iedere medewerker zich thuis voelt

Een intense werkplek waar iedere medewerker zich thuis voelt

  • 01/02/2024

Het is feest bij het digital agency Digitong! Want deze maand blaast het ambitieuze bedrijf uit Tongeren vijf kaarsjes uit. Een hecht team van vijftien medewerkers en enkele stagiairs geeft elke dag het beste van zichzelf om klanten vakkundig bij te staan in digitale marketing, branding en web development. Office Manager Linda Thywissen legt uit hoe Digitong het verschil maakt op HR-vlak en hoe het WELT-traject van Voka hierbij extra houvast en ondersteuning biedt.

Wie naar de website van het Tongerse agency surft, leest onder meer de volgende quote: ‘Wij geloven dat je op je best kunt zijn als je je thuis voelt. Waar je jezelf kunt zijn, fouten kunt maken en elkaar kunt vertrouwen. Wij zijn één team van zeer verschillende individuen.’ Een stelling waar Linda, die het hr-beleid mee in goede banen leidt, volledig achter staat: “In ons kantoor staan mensen centraal. We zetten hard in op dialoog, wederzijds vertrouwen en mentale gezondheid. De voorbije vijf jaar is Digitong sterk gegroeid, waarbij het risico op groeipijnen niet denkbeeldig was. Daarom hebben we er altijd over gewaakt dat de vlakke bedrijfsstructuur behouden bleef, inclusief een positieve aanspreekcultuur.”

Sterke employer brand
Die aanpak blijkt uitstekend te werken, want het personeelsverloop binnen Digitong is quasi nihil. “Wie bij ons aan de slag gaat, komt aan boord van een bedrijf waar teamwork, toewijding en professionele groei geen loze begrippen zijn”, zegt Linda. “In ons jonge team trekt iedereen aan hetzelfde zeel om onze klanten van a tot z te begeleiden. Omdat we volop investeren in een sterke employer brand én een aantrekkelijke en inspirerende werkomgeving, slagen we er vandaag wonderwel in om nieuw talent te blijven aantrekken. Mede dankzij onze duidelijke organisatiestructuur en warme bedrijfswaarden blijken we een aantrekkelijke werkgever te zijn.”

“Het WELT-programma biedt nieuwe inzichten om ons hr-beleid op scherp te stellen.”

Individueel én samen groeien
Wat bestaande en nieuwe medewerkers bij Digitong erg appreciëren, is de aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en permanente feedback. Linda: “Tweemaal per jaar voeren we met elke collega een groeigesprek, waarbij we in dialoog analyseren wat hij of zij nodig heeft om de job beter te kunnen uitoefenen en tegen welke moeilijkheden hij of zij eventueel aanloopt. Uiteraard hoort hier ook de uitrol van opleidingsplannen op maat bij. Deze aanpak zorgt ervoor dat we als team elk jaar naar een gezamenlijk groeidoel toewerken, met als beloning een heerlijke workation in Spanje. Een incentive die wérkt!”

Nog een hr-aspect dat Linda graag wil beklemtonen, is de aandacht voor mentale en fysieke gezondheid bij de collega’s. “In ons kantoor beschikken we onder andere over een grote presentatiezaal die we wekelijks omtoveren tot een fitnessruimte waar we dan een digi-gym organiseren. Daarnaast trekken we elke middag de wandelschoenen aan voor een gezonde wandeling, samen met onze kantoorhond Georgie.”

WELT-traject inspireert
Tijdens de zomer van 2023 stapte Linda in het WELT-traject van Voka. Via dit traject, dat bedrijven en organisaties begeleidt naar een duurzaam hr-beleid, leerde ze al onder meer hoe je tijdig mogelijke burn-outsignalen bij een medewerker detecteert. “De infosessies van WELT zijn erg leerrijk en gevarieerd, met een mix van actuele topics zoals inclusief werkgeverschap, een sterk werkgeversmerk en het belang van een creatief verloningsbeleid. Die praktijkaanpak spreekt me heel erg aan, en bovendien denken de sprekers van dit traject actief mee bij het oplossen van specifieke hr-vraagstukken. En natuurlijk is WELT ook een unieke kans om ideeën en ervaringen uit te wisselen met hr-collega’s uit andere sectoren.” 

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie