Skip to main content
  • 08/07/2020

Een fruitboost op de werkvloer

Het familiebedrijf Fruitsnacks in hartje Haspengouw, waar al de vierde generatie fruit teelt, staat bekend om het leveren van vers, lokaal fruit op de werkvloer. Een succesvol B2B- concept dat net dat extra biedt aan werknemers.

Karel Paesmans, Fruitsnacks, Fruit, Voka KvK Limburg, Voka Family Business Center, VFBC
Karel Paesmans - Fruitsnacks

 

Zaakvoerders Karel Paesmans en zijn vrouw kwamen in 2005 op het idee om fruitpakketten te leveren aan bedrijven. Ondertussen is de leiding van het bedrijf in handen van hun zoon, Roel Paesmans. “Het Plato Next Generati-on-traject van Voka en de leuke trainingen hebben mij op korte termijn enorm geholpen om het familiebedrijf in de juiste banen op te volgen. Onder meer de zaakvoerder van Van Havermaet gaf uitleg gegeven over de werking van zijn bedrijf en de familietradities, waarde en normen. Van Deloitte kregen we advies over de do’s & dont’s. Ook als klankbord zijn die bijeenkomsten heel belangrijk.”

“Het doel is om medewerkers in bedrijven gezonder te laten leven. Dat draagt bij tot een hogere productiviteit en een betere focus.”

Het familiebedrijf teelt fruit op maar liefst 65 hectare en 30.000 werknemers smullen elke week van al dat lekkers. “Het doel van Fruitsnacks is om mede-werkers in bedrijven gezonder te laten leven. Dat draagt bij tot een hogere productiviteit en een betere focus. Wat het natuurlijk ook interessant maakt is dat de fruitlevering fiscaal aftrekbaar is.”

“Tijdens de coronacrisis moesten veel kantoren hun deuren sluiten. Dat was voor Fruitsnacks een grote uitdaging omdat het niet meer mogelijk was om fruit te bezorgen aan bedrijven. Maar wij zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben voor thuislevering gezorgd. Een praktische oplossing om gezond-heid te blijven promoten en dat draait zeer goed. Het blijft in de toekomst erg belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan de gezondheid van me-dewerkers. Werken op kantoor moet een unieke, verrijkende belevenis zijn en daar willen wij toe bijdragen met de levering van lokaal, vers fruit.”

Welt white paper
Gosselin
Proximus