Skip to main content
Map
  • Nieuws
  • Drie redenen waarom ondernemingen hun brand purpose scherp moeten stellen

Drie redenen waarom ondernemingen hun brand purpose scherp moeten stellen

  • 10/03/2021

Wil je succesvol evolueren naar een duurzame onderneming, dan is het cruciaal je purpose van je onderneming eerst scherp te stellen. Voor Purpose-gedreven bedrijven is het maken van winst niet het primaire doel, maar een middel waarmee een bedrijf hun doel kan voortzetten. Wim Hamaekers en Jasper Scheir van insights consultancy-bedrijf One Inch Whale geven je drie redenen waarom een brand purpose zo belangrijk is.  

Jasper Scheir en Wim Hamaekers

Jasper Scheir en Wim Hamaekers (One Inch Whale)
 
  1. Een brand purpose zorgt voor focus
    "Door de brand purpose scherp te stellen, creëer je meer focus met de gehele onderneming. Het biedt duidelijkheid over alle activiteiten (van innovatie over communicatie & klantenservice) die wel en niet binnen de brand purpose passen.  Duidelijkheid en focus draagt bij tot efficiëntie en differentiatie."
     
  2. Een brand purpose zorgt voor meer werknemersbetrokkenheid
    "Wanneer werknemers zich kunnen identificeren met de purpose van het bedrijf, leidt dat tot meer betrokkenheid en tevredenheid, en uiteindelijk tot hogere productiviteit en retentie. Een purpose die gedragen wordt door de hele organisatie wordt zo een krachtig wapen om groei te realiseren maar ook om nieuwe talenten aan te trekken."
     
  3. Een brand purpose maakt je als onderneming per definitie meer duurzaam
    "Een brand purpose richt zich op de doelstellingen van de onderneming op lange termijn, waardoor de duurzaamheid van de onderneming in de brede zin aan bod komt. Meer nog, door duurzaamheid op zichzelf in een scherpe brand purpose te integreren, til je het naar een strategisch niveau waardoor het een competitief voordeel in de markt kan worden."

Wil je ook aan je brand purpose werken? Ontdek onze opleiding. 

Contactpersonen

Kenneth Stulens

Adviseur Duurzaam Ondernemen

Ilse Briers

Adviseur duurzaam ondernemen