Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Distributie van goederen de klok rond

Distributie van goederen de klok rond

  • 02/11/2022

Heb je je ooit afgevraagd hoeveel mensen en middelen in jouw bedrijf nodig zijn om fysieke goederen uit te wisselen, zowel intern als met externe partners? De scale-up Telloport uit Hasselt bouwt ecosystemen voor het onbemand bezorgen, ophalen, retourneren, verhuren en delen van fysieke goederen en locaties. We gingen op de koffie bij CEO Hans De Raeve.

Distributie van goederen de klok rond

“De opstart van Telloport in 2017 ging niet over één nacht ijs”, blikt Hans terug. “Het idee om een facilitator voor plaats- en tijdsonafhankelijke distributie van goederen te lanceren, rijpte op basis van diverse indrukken. Bij vorige werkgevers zag ik hoe omslachtig het uitwisselen van goederen was. In een B2C-omgeving zag je klantvragen en technologie samenkomen, met onder meer het aanbod van koerierlockers. Op basis van marktonderzoek en talloze gesprekken met collega-ondernemers hield ik vijf jaar geleden Telloport boven de doopvont.”

Slimme en veilige distributiepunten

Vandaag zit Telloport op kruissnelheid om de fysieke distributie van goederen binnen en tussen bedrijven en organisaties zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. “Via onze distriSPOT-oplossingen helpen we onze klanten om kosten te besparen, hun dienstverlening te verbeteren en dure downtime te vermijden”, zegt Hans. “We zijn actief in uiteenlopende sectoren, van bouw, gezondheidszorg, retail en smart cities tot productiebedrijven en magazijnen. Onze distriSPOTs zijn slimme, veilige en gedigitaliseerde distributiepunten in uiteenlopende vormen. Denk aan smartlockers, containers, deuren, poorten, dozen of bestelwagens. Via ons cloudplatform zorgen we ervoor dat iedereen 24/7 veilig fysieke goederen kan uitwisselen. Deze slimme locaties kunnen overal geïnstalleerd worden, zowel binnen als buiten.”

“Plaats- en tijdsonafhankelijke distributie van goederen levert bedrijven een grote efficiëntiewinst op.”

Twee types klanten

Steeds meer klanten kloppen aan bij het achtkoppige Telloport-team om hun supplychainprocessen te optimaliseren en hun dienstverlening te verbeteren. “We hebben twee types klanten”, legt Hans uit. “Enerzijds zijn er eindgebruikers die vooral kijken naar efficiëntiewinst op het vlak van tijd en middelen. Anderzijds verwelkomen we bedrijven die hun eigen klanten een zo goed mogelijke dienstverlening willen aanbieden, in het verlengde van hun waardepropositie. Voor beide doelgroepen loopt het creëren van toegevoegde waarde als een rode draad door onze samenwerking. Of anders gezegd: alles wat geautomatiseerd kán worden, wordt effectief geautomatiseerd. Anno 2022 biedt het manueel verpakken en overhandigen van goederen nauwelijks nog toegevoegde waarde.”


Kernwaarden

Die toekomstgerichte aanpak sluit naadloos aan bij de bedrijfswaarden die Telloport uitdraagt. “We zetten hard in op onze kernwaarden: focus, teamwork, innovatie en vertrouwen”, bevestigt Hans.
“We hebben maar één focus, en dat zijn de distriSPOT-oplossingen. Hierin zijn we uniek, en laten we dat dan ook goed doen! Daarom is het belangrijk dat we onszelf blijven uitdagen en innoveren. Onze klanten rekenen op de veiligheid en betrouwbaarheid van onze oplossingen. We vertrouwen dan ook zeer sterk op de eerlijkheid en integriteit van onze medewerkers en partners.”

“Als zaakvoerder van een scale-up kijk ik vol vertrouwen naar de toekomst. Onze distriSPOT-oplossingen raken immers steeds meer geïntegreerd in bedrijfsprocessen, waarbij we een belangrijke plaats verwerven in de aankoop-, verkoop-, leverings- en onderhoudsprocessen van onze klanten. Het uitwisselen van goederen gaat al een tijdje niet meer om enkel een locker en een sleutel. Vandaag bouwen we veilige en betrouwbare ecosystemen, leggen we de link tussen stakeholders en integreren we toegangscontrolesystemen en businessprocessen. Het is evident dat we vanuit Telloport ook nieuwe toepassingen – zoals onbemande voertuigen, AI en machine learning – op de voet volgen.” 

 

Startende ondernemers: met Bryo geslaagd

Als beginnende ondernemer heb je vaak nood aan extra begeleiding en praktijktips om jouw zaak succesvol op te starten. Bryo, de Voka-community voor startende ondernemers, biedt je extra gemoedsrust en comfort. Maak nu kennis met onze verschillende trajecten StandUp, StartUp en ScaleUp voor een startersbegeleiding op maat!

Meer info

Contactpersoon

Joeri Stoop

Senior adviseur eigenaars-ondernemers