Skip to main content
  • Nieuws
  • De nieuwsgierigheid naar de DACH markt van Funkey

De nieuwsgierigheid naar de DACH markt van Funkey

  • 21/10/2022

Cobus Van Gheluwe is Founder & CEO (Chief Enthousiasm Officer) bij Funkey. Via ons platform helpen we bedrijven bij het organiseren en monitoren van hun teambuilding beleid. Zo kunnen hun medewerkers snel en eenvoudig de teambuilding vinden die het best bij hen past en boosten we de teamspirit! Je kan ons vergelijken met booking.com maar dan voor teambuildings. In Duitsland bestaat er nog geen B2B platform zoals het onze, terwijl teambuilding wel helemaal is ingeburgerd in het bedrijfsleven. De ideale timing dus om de Duitse HR en eventmanagers te ontzorgen met onze tool.

Nieuwsgierigheid en positief opportunisme 

Ik heb beslist om mee te gaan naar München vanuit nieuwsgierigheid en positief opportunisme. De plannen om uit te breiden naar Duitsland lagen al op tafel, maar eerder pas voor 2024. Door de trip zou dit wel eens in een stroomversnelling kunnen komen.

Duitsland heeft een enorm marktpotentieel voor ons en we hebben een snelle toegang tot kwalitatieve leveranciers van teambuilding activiteiten.

Sneller schakelen dankzij Tech@Venture

Dankzij deze trip gaan we veel sneller kunnen schakelen eens we de juiste persoon gevonden hebben om dit verhaal te trekken. Want één ding is duidelijk, de eerste aanwerving voor de Duitstalige markt zal allesbepalend zijn... Het was dus heel interessant om te netwerken, de mogelijkheden van de DACH regio te ontdekken en te weten te komen bij wie we terecht kunnen als we in Duitsland willen lanceren.

Leren van en met elkaar tilt je naar een hoger niveau

Ervaringen kunnen uitwisselen met andere ondernemers is altijd heel waardevol dat is tijdens deze trip nog maar eens gebleken. Uit de contacten met de andere deelnemers haalde ik veel tips & tricks op vlak van rekrutering, verloning, leiding geven en andere uitdagingen als bedrijfsleider...

Tijdens de contacten met Belgische ondernemers in Duitsland zoals Sofico, Guardsquare en Showpad zijn er heel wat aandachtspunten naar boven gekomen voor de uitbreiding naar Duitsland. Het is van goudwaarde om te kunnen leren uit hun ervaringen, uit de good practices maar vooral ook uit de valkuilen waarmee ze te maken hebben gekregen.

Tip aan andere scale-ups: durf ervoor te gaan, maar wel onderbouwd met een duidelijk plan. De stad München voelde vertrouwd en leefbaar aan. Het lijkt dus een uitstekende uitvalsbasis.

 

Onze trip onderstreepte nog eens het belang van connecties tussen mensen. Door de unieke ervaring die we samen beleefd hebben zijn er banden gesmeed die een snellere groei mogelijk maken!!

VLAIO Voka Logo

Contactpersonen

Sophia De Bruyne

Jong Ondernemen - Ledenrelaties

Simon Brouckaert

Jong Ondernemen - Haven

Munchen tech@venture hotspot tech scale-up

 

tech@venture Home