Skip to main content

De drie marketeers

  • 02/11/2022

Dat ondernemen niet zonder netwerken kan, hoeven we je niet te vertellen. Het uitwisselen van ervaringen en zakelijke ideeën met collega-ondernemers is en blijft verrijkend. Zo ook tijdens de Plato Groep Annelies & Co, waar drie Platonisten elkaar vonden, om daarna de handen in elkaar te slaan voor een boeiend rebrandingproject.

Bonache - Plato

 

Eregarde in marketing


‘Een voor allen, allen voor een’. Dat was het beroemde motto van de drie musketiers ten tijde van koning Lodewijk XIII. Ook de drie marketeers Bert Schols (MAST Agency), Brecht Wouters (Videomarketing.be) en Jelle Wierdsma (Groeimakers) beschouwen zichzelf als een soort van eregarde, maar dan op het vlak van strategische marketing, crossmediale concepten en contentmarketing. Ze ontmoetten elkaar tijdens de Plato Groep Annelies & Co, met Dirk Verbeeck van Bonache als voorzitter. Toen Dirk hen samen wou inschakelen voor een rebrandingoefening van zijn bedrijf, aarzelden ze geen seconde.

“Hoewel buitenstaanders ons als concurrenten beschouwen, zien wij vooral de opportuniteiten van een samenwerking.”

Rebrandingoefening


“Met Bonache nemen we gespecialiseerde medewerkers in dienst, die we voor langdurige projecten bij bedrijven plaatsen die nood hebben aan specifieke kennis en ervaring”, zegt Dirk. “Als projectsourcingkantoor hebben we vandaag zo’n 120 medewerkers in dienst. Zij zijn voornamelijk als middenkader actief, als inkoop-, technische of administratieve profielen. Ruim een jaar geleden zat ik met Bert, Brecht en Jelle rond de tafel om een grondige rebrandingoefening voor te bereiden en uit te rollen. Het doel: onze bedrijfswaarden een boost geven en opnieuw in lijn brengen met ons merk en logo. Ook onze website was aan een grondige opfrissingsbeurt toe.”


Complementariteit


Die uitdaging gingen de drie marketeers graag aan. “We kenden elkaar al een tijdje via onze deelname aan Plato”, bevestigt Bert. “Hoewel buitenstaanders MAST Agency, Videomarketing.be en Groeimakers als concurrenten beschouwen, zien wij vooral de complementariteit en opportuniteiten van een samenwerking.”

Brecht vult aan: “Omdat we elk een marketingniche vertegenwoordigen, slagen we erin om Dirk en zijn bedrijf een totaaloplossing aan te bieden en toch vanuit onze eigen expertise te blijven werken. Onze sterkte ligt in het geconnecteerd zijn met elkaar.”

Proactieve aanpak


Dirk was – en is nog steeds – erg enthousiast over de samenwerking. “Eind juli lanceerden we onze vernieuwde website, die nu veel beter onze visie naar buiten brengt. We plukken hier nu al de resultaten van, met onder meer meer websitebezoekers en aanvragen. Bovendien heb ik alleen maar lof over de vlotte communicatie met de drie marketeers, met Jelle als mijn vaste aanspreekpunt. “Wat we achter de schermen doen, is voor Dirk minder relevant”, geeft Jelle aan. “Wat telt, is het eindresultaat. Bert, Brecht en ikzelf tillen elkaar naar een hoger creatief niveau. We dagen elkaar voortdurend uit, net omdat we geen directe collega’s van elkaar zijn. We houden elkaar scherp en leren veel van elkaar. Dirk was bijvoorbeeld geen vragende partij om het bedrijfslogo te veranderen, maar MAST deed dit toch” (lacht).

Plato verenigt en inspireert


Over één ding zijn Dirk, Jelle, Brecht en Bert het unaniem eens: Plato is een fantastische ontmoetingsplaats voor ondernemers én een ideaal platform om nieuwe samenwerkingspistes te verkennen. “Omdat we elke maand met gelijkgestemde collega’s rond de tafel zitten, fungeert deze netwerkgroep als klankbord voor het aftoetsen van zakelijke ideeën. Het is veel meer dan wat gezellig babbelen met elkaar. Binnen Plato nemen we de tijd om specifieke ondernemingsvraagstukken grondig te bespreken. En dat is erg leerrijk.” 

 

de drie marketeers


 

Contactpersoon

Lien Jonkmans

Projectmedewerker eigenaars-ondernemers

Artikel uit publicatie