Skip to main content
  • Nieuws
  • De collega achter de corona-FAQ: de meest gestelde vragen over Sandy Panis

De collega achter de corona-FAQ: de meest gestelde vragen over Sandy Panis

  • 26/05/2021

Wie heeft er de voorbije maanden nog níet onze corona-FAQ bekeken? Eén van de noeste werkers achter dit overzicht is Sandy Panis, contentmanager bij Voka vzw. Hoe pakt ze dit precies aan? Hoeveel views kreeg deze webpagina al? En wat vinden haar collega's sterk aan haar werk? Ontdek het allemaal in onze Sandy-FAQ.

Hoe lang werk je bij Voka en wat doe je precies?

“Ik werk al meer dan twintig jaar bij Voka. Zeker jonge mensen vinden dat ‘echt wel heel lang’. Maar ik zeg altijd: ‘ik moet niet veranderen van werk, mijn werk verandert voor mij.’ En dat is ook zo. Binnen het team ‘Marketing en communicatie’ heb ik al verschillende functies uitgeoefend, waardoor ik tamelijk ‘multifunctioneel’ ben."

"Ik heb de overgang meegemaakt van het Vlaams Economisch Verbond naar Voka. Mijn werkplek verhuisde van Antwerpen naar Brussel. Vroeger was ik in de eerste plaats met print bezig, nu is dat vooral digitaal. En in de loop van mijn carrière heb ik veel fijne teamgenoten zien komen en gaan.”

“Mijn huidige functie is contentmanager. Dat betekent onder meer dat ik verantwoordelijk ben voor de creatie van sterke content, en vooral ook dat die breed, maar ook gericht, terecht komt bij de juiste mensen: ondernemers, politici, stakeholders. De gloednieuwe themadossierpagina’s op voka.be vormen daarbij een belangrijke hub. Daarnaast ben ik nog altijd verantwoordelijk voor de printpublicaties van Voka vzw (Voka Tribune en Voka Papers) en beheer ik een aantal webpagina’s, waaronder de coronavirus-FAQ.”
 

Hoe krijg je de info voor de corona-FAQ binnen?

“Van bij de start is de corona-FAQ écht teamwerk. De mensen van het kenniscentrum, de mensen uit het team ondernemingsrelaties die dagelijks met leden in contact komen, mijn teamgenoten en de corona-SPOC's van de Kamers, zorgden voor een dagelijkse stroom van info."

"Zoals voor de meeste Voka-collega’s was er bij de start van de epidemie een explosie aan extra werk: vragen en bekommernissen van leden die beantwoord moesten worden, lobbywerk om de juiste maatregelen te bepleiten, en dat moest dan ook allemaal nog eens gecommuniceerd worden via onder meer de FAQ en sociale media. Er was vaak tijdsdruk om alles zo snel mogelijk naar buiten te krijgen, maar ook om erop toe te zien dat de informatie ook wel degelijk de juiste is/was."

"Al snel vonden we dat evenwicht waardoor Voka en onze coronavirus-FAQ voor de buitenwereld een van de meest betrouwbare bronnen voor informatie werd. Zelf heb ik ook nog nooit zoveel Ministeriële Besluiten doorploegd als het afgelopen jaar (lacht).”

Hoeveel keer is deze corona-FAQ al bekeken?

“Sinds het begin van de crisis is de pagina bijna 160.000 keer bekeken. Daarmee is het onze drukst bezochte webpagina. De absolute piekmomenten waren de aankondigingen van de eerste en de tweede lockdown, met respectievelijk 7.000 en 5.000 views op één dag tijd. Maar ook nu nog, wanneer er minder nieuws is, krijgen we dagelijks veel bezoekers.”

Hoeveel tijd spendeer je aan de corona-FAQ?

Bij de start van de pandemie was het echt zot: quasi al het ander werk bleef liggen. Dagelijks, ook avonden en weekends, waren we bezig met corona, en dus ook de FAQ. Gelukkig was dat maar tijdelijk. Nu is dat een pak minder en is er een zekere routine in gekomen. Wel is het zo dat wanneer er nieuwe zaken in verband met coronamaatregelen bekend raken, al de rest moet wijken voor de communicatie daarover. Laten we hopen dat het op een dag volledig zal stilvallen…”

Wat waarderen haar directe collega's het meeste aan Sandy?

"Sandy is het arendsoog van ons team. Een onverdroten, noeste contentmanager die vaak in alle stilte bergen verzet, en hierbij oog heeft voor het kleinste detail." (Martine Taeymans, Directeur Marketing en Communicatie)

"Na meer dan twintig jaar bij Voka nog steeds elke dag vol enthousiasme werken alsof het haar eerste werkdag is. Il faut le faire!" (Karla Bosschaerts, Manager Events)

"Wat ik bewonder aan Sandy? Dat ze een krak is in het snel verwerken van hopen informatie. Of het nu voor de FAQ is of voor een Voka Paper. Op korte tijd heeft Sandy de essentie beet en doet ze een handvol voorstellen om een tekst beter te maken." (Eric Laureys, Woordvoerder)

"Ze combineert moeiteloos verschillende projecten, schuift en puzzelt met planningen alsof het vanzelfsprekend is, en schrijft teksten zo vlot dat een backspace-toets niet nodig is. Na al die jaren bij Voka nog steeds met passie en een drive om te blijven ontdekken. Een collega met werkethiek om naar op te kijken!" (Davy Huysmans, Expert Digitale Communicatie)

"Meer dan wie ook belichaamt Sandy voor mij het 'warme ondernemerschap' van Voka. De drive, de goesting, het enthousiasme om volledig haar tanden in iets te zetten combineert ze met veel warmte, niet alleen voor haar vak maar ook voor haar collega's." (Katrien Stragier, Adviseur Strategische Communicatie)

"Haar altijd zeer grondige aanpak van projecten waarbij ze de betrokken collega’s goed op weg zet. Sandy kan ook goed belangrijke details onder de aandacht brengen. En ik zou ook zeker bij haar te rade gaan voor FAQ-kennis van de Hobokense polder (lacht)." (Pia de Jager, Projectmedewerker Marketing)

"Sandy weet echt meteen waar ze naartoe wil. En dat kom je niet zo vaak tegen." (Yoann Stas, Digital Creative)

"Sandy is een topper! Onze stille kracht achter de Voka-artikels en vele interviews; met veel toewijding zorgt ze ervoor dat elke tekst/artikel foutloos gepubliceerd wordt in onze media. Sandy je bent een fijne en toffe collega op wie je altijd kan rekenen!" (Chris Lens, Senior Accountmanager)

 

IMU - Altez 0110
VZW_IMU_GROUPS
IMU - Sport Vlaanderen
ING
SD  Worx