Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Communicatiebureau Karakters neemt digitale studio STRAK over

Communicatiebureau Karakters neemt digitale studio STRAK over

  • 06/06/2023

Het Gentse full-service communicatiebureau Karakters breidt zijn digitale divisie verder uit. Met de overname van creatieve digitale studio STRAK, in handen van Media Nation, haalt het een multidisciplinair team van online experts aan boord. “Hiermee verbreden we onze digitale expertise beduidend”, aldus zaakvoerder Bram Vandekerckhove

Bram Vandekerckhove
Zaakvoerder Bram Vandekerckhove tijdens de laatste ontbijtsessie.

 

“Vandaag is een communicatiebureau veelzijdiger dan ooit”, zet Bram meteen de toon. “Er zijn veel meer samenwerkingen en integraties die ontstaan. Dat heeft te maken met de veelomvattendheid van ons werk. Het is meer dan enkel een logo of een folder opmaken. Het gaat over employer branding, digitale evoluties, content maken, video, podcasting en noem maar op. We zien twee bewegingen: bureaus die zich specialiseren in een niche, of – zoals Karakters – ervoor kiezen om de klant volledig te ontzorgen met alle diensten onder één dak.” 

Een klare visie met een strategische wending, zo blijkt. Sinds begin juni neemt Karakters digitale studio STRAK onder de arm, die tot voor kort deel was van Media Nation, het bedrijf met onder meer newsmonkey en Gezond.be in beheer. Het collectief van STRAK bestaat uit 7 mensen, inclusief freelancers. In totaal telt Karakters nu 40 medewerkers. “Het digitale luik wint in elk communicatietraject aan belang. We willen voor toekomstige uitdagingen op vlak van marketing, webontwerp, -ontwikkeling en –onderhoud dus futureproof blijven. Met de skills van STRAK kunnen we daar zeker aan beantwoorden”, gaat Bram verder. 

Nieuw jasje 

Naast het overnamenieuws pakte Karakters ook uit met een vernieuwingsoperatie binnen de eigen rangen. “We hebben een nieuwe branding en website gelanceerd. Die vertalen ons verhaal naar een ‘digital first-design'. We willen dynamisch, professioneel, maar vooral authentiek zijn. ‘Karakters’ staat voor mensen in al hun diversiteit, communicatie met grafische tekens en creativiteit, en inhoud met verhalen en maatschappelijke meerwaarde.” 

Die meerwaarde wil de communicatiepartner ook meer en meer uitspelen bij bedrijven. “We zijn al langer toonaangevend in de brede publieke sector, maar ook bedrijven komen vaker aankloppen bij ons. De inzichten die we opdoen door onze hechte band met lokale besturen en specifieke sectoren zoals zorg, onderwijs en cultuur, zijn bijzonder relevant om als bedrijf op in te spelen. We organiseren ook twee ontbijtsessies om hen over die maatschappelijke trends te informeren. In Oostende en Gent zijn er nog enkele plekken vrij.”

Ontdek onze opleidingen