Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Bryo in de kijker: Van één mama voor andere mama's
MB
  • 29/04/2020

Bryo in de kijker: Van één mama voor andere mama's

Geen enkele job is zo divers als die van een mama. Voor de kinderen zorgen, het huishouden doen en gaan werken: hoe combineer je dat allemaal? Die vraag stelde ook Marijke Beirens zich. Ze ging op zoek naar structuur en vond die in een gepersonaliseerde agenda. De Mumplanner was geboren.

MB randIn 2017 werd Marijke voor de tweede keer mama. “Dat was heel leuk, maar ik vroeg me ook af hoe ik alles zou regelen wanneer ik terug begon met werken. Ik heb structuur nodig en heb altijd mijn agenda bij me. Ik begon met het ontwerpen van mijn eigen organizervulling Ik gebruikte mijn eigen systeem voor de dagindeling, waarin ook de namen van de kinderen geïntegreerd waren.” Die gepersonaliseerde organizer belandde op Facebook. “Ik weet niet goed hoe dat gebeurd is, maar een dag later had ik 300 mails van mama’s die het ook wilden. Toen zijn mijn man en ik Mumplanners beginnen afdrukken met onze eigen printer. Dat waren soms lange nachten!” 

Meer rust voor mama’s 

Op vraag van vele mama’s ontwierp Marijke een eerste agenda met harde kaft. Voor de productie hiervan stapte ze naar Bewel. “Zij drukten de vullingen en maakten de kaften in hun boekbinderij. Dat eerste prototype verkocht ik via een zelfgemaakte website.”

In 2018 ging de webshop een half jaar offline omdat Marijke niet helemaal tevreden was met het ontwerp. Ze wilde het concept uitbreiden en ontwierp een agenda die elke mama zelf kan samenstellen. “Toen is de Mumplanner ontstaan zoals die er nu uitziet: een agenda met unieke dagindeling, gepersonaliseerd met de namen van je kinderen en huisgenoten. Het heeft een kunstlederen kaft met disc-binding zodat je zelf nog inserts kan toevoegen. Denk aan to do’s, boodschappenlijstjes, … Die inserts ontwerp ik ook zelf, vaak op vraag van mama’s. De productie ligt nog steeds bij Bewel.”

De missie van de Mumplanner? “Mama’s ontzorgen en helpen om hun leven te organiseren zodat ze terug wat meer rust in hun hoofd hebben en ook wat tijd voor zichzelf overhouden. En als ik de feedback mag geloven, is dat exact wat de Mumplanner doet!” 

Bryo ScaleUp 

Toen Marijke anderhalf jaar bezig was, wilde ze aftoetsen of ze het wel goed aanpakte. “Omdat ik vanaf dag 1 gewoon mijn intuïtie volgde. Ik besloot deel te nemen aan het traject CreativeXchange bij Voka – KVK Limburg. Dat bevestigde dat ik wel degelijk goed bezig was.” (lacht)

Binnenkort start Marijke ook met Bryo ScaleUp. Daar hoopt ze drie dingen uit te leren. “Ten eerste wil ik leren hoe ik mijn website kan vertalen zodat ik de webshop kan uitbreiden naar de buurlanden. Ten tweede wil ik ook bekijken hoe ik de Mumplanner kan verkopen in winkels. Omdat de Mumplanner gepersonaliseerd is, heb ik nu al meermaals winkels moeten afwijzen die vroegen om het te verkopen. Dat voelt telkens als een gemiste kans. Ten derde wil ik leren hoe ik me profileer als ondernemer. Mijn merk heeft namelijk een sterkte identiteit en die wil ik graag laten zien!” 

Meer weten over Bryo: www.voka.be/limburg/starterswerking

Meer weten over Mumplanner: www.mumplanner.be

Contactpersoon

Joeri Stoop

Senior adviseur starters

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo