Skip to main content
  • Nieuws
  • Bryo in de kijker: Authentieke content vraagt om juiste expertise

Bryo in de kijker: Authentieke content vraagt om juiste expertise

  • 11/03/2020

Vandaag moet iedere onderneming haast een authentiek ‘verhaal’ vertellen om zich te profileren. Da’s zeker geen sinecure als je dat wil vertalen in een commercial. “Ik wil via mijn ervaring uit de filmwereld nu ook ondernemingen verder helpen,” zegt producent, regisseur en scenarist Perry de Loor van Bryo Start-Up Storyvision.

Producent, regisseur en scenarist Perry de Looy Bryo Start-Up Storyvision
     Perry de Loor

Het belang van authentieke marketing neemt zienderogen toe, maar niet iedereen weet even goed hoe je zinvol moet pivoteren richting bewegende beelden en overtuigende content. Met Storyvision wil Perry de Loor alvast zijn expertise inzetten om bedrijven verder te helpen. “Iedereen heeft de mond vol over storytelling, maar de meerderheid van de ondernemingen worstelt met die oefening,” constateert hij. 

Hij onderstreept dat een goed verhaal geen simpele klus is. “Het is een iteratief proces waarbij je bepaalde regels en methodes in acht moet houden. De beelden in films worden niet zomaar achter elkaar gemonteerd. Vanuit mijn achtergrond weet ik hoe je met het filmmétier ook ondernemersverhalen kan versterken.”

Daarnaast wil hij bedrijven verder laten denken dan de commerciële boodschap. De Loor: “Je staat zoveel sterker met je bedrijfsverhaal als dat persoonlijk en authentiek is. Er liggen op dat vlak nog heel wat kansen voor het rapen bij de bedrijven.”

Mooi palmares

De jonge cineast werkte de afgelopen jaren een verdienstelijk palmares bij elkaar. Hij oogstte nationale lof met de kortfilm ‘In haar labyrint’, waar acteurs als Chris Lomme, Lien Van de Kelder, Andrea Croonenberghs en Jenne Decleir aan meewerkten, en maakte het veelbesproken docudrama ‘Louis’. Dat gaat over een Antwerpse dakloze die zich bekommert over twee achtergelaten kinderen van drugsverslaafden. Ook daar wist hij met Joke Devynck en Ivan Pecnik twee topacteurs te strikken.

“Daarna heb ik me bijgeschoold in de Verenigde Staten, gaf ik les aan een internationale filmschool in Antwerpen en werkte ik als line producer voor een productiehuis. Onlangs produceerde ik nog de nieuwe videoclip van Willy Sommers en binnenkort begin ik aan een VRT-serie met innovatieve storytelling,” somt hij op. 

Films maken = ondernemen 

Met Storyvision is Perry toe aan zijn eerste onderneming, “maar in wezen is ieder filmproject een onderneming,” merkt hij op. ”Je maakt een businessplan, zoekt de juiste mensen voor je project en gaat op zoek naar financiering. Daarom heb ik ook een managementopleiding gevolgd. Entrepreneurship en film maken tonen veel gelijkenissen.”

Het Bryo-traject is voor Perry een zoektocht naar balans. “Ik ben regisseur en producent voor televisie- en filmproducties, maar ik wil dat aanvullen met authentieke en kwalitatieve commercials. Bryo  helpt me om dat te onderzoeken. Daarnaast speelt het groepsgevoel een belangrijke rol. Ik haal voldoening uit de hulp die ik aan andere starters kan geven en die ik uiteraard ook terug krijg van hen,” besluit hij.

Graag meer info over Bryo? Surf dan naar www.voka.be/limburg/Bryo

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo