Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Bedrijven tonen hun 'Goede Zaken' op meer dan 1.000 locaties

Bedrijven tonen hun 'Goede Zaken' op meer dan 1.000 locaties

  • 30/08/2023

Voka roept de eerste week van september uit tot de 'Week van de Goede Zaken'. Ruim 300 bedrijven - op meer dan 1.000 locaties - tonen hun 'Goede Zaak'. Zoals groener gaan rijden of 49 nationaliteiten in één bedrijf laten samenwerken. Het motto van de campagne: economische én maatschappelijke meerwaarde creëren gaat hand in hand.

Bedrijven tonen hun 'Goede Zaken' op meer dan 1.000 locaties

  • “We reduceren onze C0²-uitstoot met 30% door geothermie” (Janssen)
  • “49 nationaliteiten werken samen onder één dak” (DHL)
  • “Wij doen 22 miljoen kilometers minder met de vrachtwagen” (BCTN)

Deze slogans zijn maar enkele voorbeelden van de 'Goede Zaken' die meer dan 300 ondernemingen bekendmaken door middel van grote spandoeken en posters aan en in hun bedrijfsgebouwen. In de regio Mechelen-Kempen en over heel Vlaanderen en Brussel.

“Ondernemen, dat is economische omzet én maatschappelijke inzet. Dat willen we in heel onze regio Mechelen-Kempen en in heel Vlaanderen laten zien met deze nieuwe campagne. Ondernemingen hebben een positieve impact voor iedereen: werknemers, klanten, aandeelhouders, leveranciers en finaal voor de hele maatschappij. De economie, dat zijn wij samen. Met deze positieve campagne wil Voka een tegengif bieden voor het pessimisme dat in de samenleving sluimert”, zegt Tom Laveren, gedelegeerd bestuurder van Voka Mechelen-Kempen.

Waarom deze campagne?

Voka wil Vlamingen positiever naar bedrijven laten kijken. De echte doorbraken voor veel maatschappelijke uitdagingen zullen van bedrijven komen. Voka wil zoveel mogelijk Vlamingen daarvan overtuigen op een laagdrempelige manier en met overtuigende boodschappen. We mogen met z’n allen fier zijn op het sterke Vlaamse ondernemerschap.

Week van de Goede Zaken

Voka trapt de campagne af met de Week van de Goede Zaken die start op 4 september. Tijdens de 'Week van de Goede Zaken' zullen de Radio 2-presentatoren Ann Reymen en Daan Masset elke dag langsgaan bij een ander Vlaams bedrijf om van daaruit radio te maken. De radiomakers houden halt bij Van Zon in Lommel (4/9), ASAP Interim in Genk (5/9), Grandeco in Tielt (6/9), Signify in Zellik (7/9) en Derbigum in Perwez (8/9).

1000 locaties

De campagne zal te zien zijn in het straatbeeld op meer dan 1.000 bedrijfslocaties, via billboards langs de weg, op broodzakken bij bakkers overal in Vlaanderen en ook online. In de regio Mechelen-Kempen doen onder meer Janssen Pharmaceutica, BCTN, Aurubis Olen en Henco mee.

De campagne loopt nog het hele najaar.

Op de campagnewebsite www.goedezakendoen.be lees je meer over de goede zaken die onze Vlaamse ondernemingen doen.

Bedrijven tonen hun 'Goede Zaken' op meer dan 1.000 locaties