Skip to main content
  • Nieuws
  • ASL Group, Rigorgeous of UHasselt: wie pakt de Limburgse Persprijs 2022?

ASL Group, Rigorgeous of UHasselt: wie pakt de Limburgse Persprijs 2022?

  • 08/11/2022

persbericht

Luchtvaartmaatschappij ASL Group, cosmeticabedrijf Rigorgeous en de universiteit Hasselt zijn de drie genomineerden voor de Limburgse Persprijs van Voka – KvK Limburg. Met deze prijs wil Voka – Kamer van Koophandel Limburg ondernemingen en instellingen belonen voor hun duidelijke, snelle en accurate (pers)communicatie. “Het is mooi om zien: drie kanshebbers uit totaal verschillende sectoren. Het geeft aan dat steeds meer Limburgse bedrijven en instellingen belang hechten aan heldere en proactieve communicatie”, stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. De winnaar wordt bekendgemaakt op donderdag 24 november op de Dag van MarCom in de Genkse Cegeka Arena.

Sinds 1997 bekroont de Limburgse Persprijs een onderneming of organisatie voor haar communicatie met de pers. Vorig jaar nog duidde de vakjury hr-en facilitaire dienstengroep ITZU aan als laureaat van de Limburgse Persprijs. “In 25 jaar is het belang van duidelijke en accurate communicatie alleen maar toegenomen bij onze ondernemingen”, stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Met de komst van sociale media hebben bedrijven en instellingen hun communicatie-en marketingstrategieën moeten aanpassen. Er volgde ook meer investeringen in communicatief talent. Het toont de wendbaarheid én belangrijkheid van (pers)communicatie binnen onze bedrijfswereld. Dat kunnen wij alleen maar toejuichen.”

De jury van de Persprijs bestaat uit Herve Van de Weyer (voorzitter netwerk MarCom), Dominiek Claes (HBvL), Kurt Meers(Made in Limburg), Dirk Billion(TV Limburg) en Dirk Reynders (Radio 2 Limburg).

Op basis van vooraf bepaalde criteria selecteerde de vakjury deze drie genomineerden:(in alfabetische volgorde)

  • ASL Group: “De luchtvaartmaatschappij is in 2022 zichtbaar in de media aanwezig met onder andere de investering in elektrische vliegtuigen en ambulancevluchten met Oekraïense oorlogsslachtoffers aan boord. Sterke visuele en inhoudelijke communicatie zijn de speerpunten van de communicatieaanpak.”
  • Rigorgeous: “De cosmeticakoepel staat voor een proactieve communicatie over de kracht van interne bedrijfsvoering en de verdere uitbouw van de organisatie, met als voorbeeld de samenwerking met Studio 100 en de K3-makeupboxen voor kinderen. Heldere en sprekende marketing- en communicatiestrategie.”
  • UHasselt: “De universiteit toonde tijdens de coronapandemie dat deskundigheid en flexibiliteit in communicatie hand in hand gaan. Die lijn trekken ze ook dit jaar door. Zo maakt de UHasselt professioneel en duidelijk een succesvolle vertaalslag van complexe materie tot behapbare en relevante content.”

De laureaat van de Limburgse Persprijs 2022 wordt officieel bekendgemaakt op donderdag 24 november in de Cegeka Arena in Genk, en dat tijdens het netwerkevent op de Dag van MarCom.

Meer info over het event: https://www.voka.be/limburg/events/dag-van-marcom

Contactpersoon